יום רביעי, 11 באוגוסט 2021

שלמה שפירא: נברתי - מצאתי / "האם לקומוניסטים יש סקס טוב יותר". ערוץ 8, 25/01/08

 שלמה שפירא

נברתי - מצאתי / "האם לקומוניסטים יש סקס טוב יותר". ערוץ 8, 25/01/08, 17:25


טלוויזיה
לקומוניסטיות הייתה סבלנות
מאת חגי חיטרון
"האם לקומוניסטים יש סקס טוב יותר". ערוץ 8, 17:25
תגיות: הישרדות מזרח גרמניהחיי מין
נשים מזרח-גרמניות בשנות ה-50. מוכנות לדחות סיפוקים
הנושא: איך היו חיי המין במזרח גרמניה. היסטוריון גרמני ושמו קורט שטארקה אומר: "כשאשה מזרח-גרמנית לא גומרת (בלשונו: "קיינה אורגזמוס") היא לא מתעצבנת, אלא אומרת - אין דבר, בפעם הבאה זה יצליח"; משלימה עמיתתו, החוקרת הגרמנייה דאגמר הרצוג: "במחקר שערכתי העידו באוזניי נשים מזרח-גרמניות, בהתנשאות מנומסת, כי חיי המין שלהן היו טובים ממה שחוו נשים במערב גרמניה".

איך הכללות כאלה מתקבלות? תלוי מי שומע. בתור צבר בן להורים ממזרח-אירופה הושתלה בי האמונה שמומחים יקים, רופאים בעיקר, מייצגים את שיא התרבות המערבית. מסקנה: בדיוק בשביל צברים כמוני נעשה בעצם סרט התעודה הגרמני "האם לקומוניסטים יש סקס טוב יותר", גם אם יוצריו אינם יודעים זאת. המומחים שרואיינו לסרט לא יודעים שאצלנו מצוי הקהל המתאים לקליטת תובנותיהם. אני ושכמותי נוטים לקבל ברצינות מומחים גרמנים, אפילו כשהם מספרים שהסקס (בלשונם: "זקס") שהתרחש בגרמניה המזרחית, המחמירה, הזעופה, היה יותר מוצלח ממה שהתרחש אצל השכנים במערב גרמניה השוקקת.

הפרסום הרשמי של הערוץ מסביר שהסרט על הסקס המזרח גרמני פותח ז'אנר חדש: "סרטים דוקו-קומיים". קומי? גם מהבחינה הזאת, קהל ישראלי עם רקע מסוים הוא המתאים; הצילום של הצעירות הגרמניות החסודות שלומדות בקורס לניהול משק בית, בשנות ה-50 (הן נראות בצילום לעיל, מתוך הסרט), בהקשר של סקס, לא יכול לפספס אותנו.

חרדים לאמינות של הישרדות

ביומן של ערוץ 10, (17:00) הובא ריאיון עם רופא שהיה צמוד למתחרי התוכנית "הישרדות", של ערוץ 10, כביכול כדי להרגיע ולהדגיש שהכול נעשה תחת פיקוח ואחריות, שם באי הנידח בקריביים. השערה: המטרה האמתית היא לשכנע כמה קשה באמת היה שם, עם אכילת שרצים ועם יתושים חסרי מנוח.

מספיק קצת מזל

השעשועון החדש "תוצאות האמת" בהנחיית גורי אלפי (ערוץ 2, 21:00) שייך לזן נחות. מיליון שקל ניתנו למתחרה בת מזל, שלא הייתה צריכה להביא יותר מהיגיון אלמנטרי, מתבקש, צפוי. למה מגיע לה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!