יום חמישי, 18 ביוני 2020

שלמה שפירא: העכביש והדבורה. ...נאמר על בריאן סטיד שהוא לא זואולוג ואני אומר שהוא "זואולוג וחצי!" / יש פה עניין של הבדל בין תרבויות ושוני בהתארגנויות בתוך התרבויות


שלמה שפירא

העכביש והדבורה
אני כמעט מסכים למה שאמר סגן אלוף בזרוע היבשה האמריקאית, בריאן סטיד שאמר
"הקצינים האמריקאים" הם כמו דבורים, הקצינים הערבים דומים לעכבישים"
נאמר על בריאן סטיד שהוא לא זואולוג ואני אומר הוא "זואולוג וחצי!"


העכביש והדבורה

שניהם פרוקי רגלים
ושניהם מנסים כמה שפחות לדרוך על רגליהם
אחד מנצל את כנפות גבו ואחד מנצל את רוק פיו
אחד מנצל את סדר יומו במשמעתו
ואחד חי כל הזמן במארב הזדמנותו
אחד לצוף המוכן ואחד לטרף המזדמן
אחד כל זמנו בגן פורח גדוש אבקה וצוף
ואחד כל זמנו מתחם רשתות לוכד עוברי אורח
ובמקרה של סכנה אחד יודע להגן להתנפל לעקוץ ולנפץ את אויבו
ואחד יודע להקיף את אויבו ברשת-קורי-"פלדה", ללכדו ולרססו בארס
(ויש אומרים שהקורים נקרעים בקלות כי אחרי הציד נאכלים הקורים על ידו) .


אני כמעט מסכים למה שאמר סגן אלוף בזרוע היבשה האמריקאית, בריאן סטיד
(מתוך "הארץ" 1.12.2009) :
"הקצינים האמריקאים" הם כמו דבורים, הקצינים הערבים דומים לעכבישים"
ואני מחזק את דברי הקצין ומוסיף על מה שכתבתי מעלה :
השוני בין השיתוף בתוך ארגון לעומת החיבור בתוך משפחה או שבט הם שני דברים שונים
עוד מימי אברהם יצחק ויעקב ולא מעיד מי טוב וחזק יותר ומי נחות וחלש יותר.
ואכן יש פה עניין של הבדל בין תרבויות ושוני בהתארגנויות בתוך התרבויות .
נאמר על בריאן סטיד שהוא לא זואולוג ואני אומר הוא "זואולוג וחצי!"

1.12.2009

תגובה 1:

  1. Dear Shlomo,

    Thank you so much.
    All the best,
    Israel
    (Prof. Israel Gershoni)
    2009, דצמ׳ 3, 12:56

    השבמחק

תודה רבה!