יום חמישי, 30 ביולי 2020

שלמה שפירא: "כוכבים יש רק בשמים" ל-גילה אלמגור / הרומניות הן שחקניות נפלאות

שלמה שפירא


"כוכבים יש רק בשמים" ל-גילה אלמגור, ידיעות אחרונות / ספרי חמד, 2010
בספר הקדשה:
לסופי מקסין כרמון, נכדתי האהובה: הספר הזה הוא לך.
יענק'לה, הגר, סופי ולירון - אתם סיבת חיי הטובה ביותר.

...הרומניות הן שחקניות נפלאות. כך אמרנו מאז החלו להופיע על במות התאטרון הישראלי שחקניות שהגיעו לכאן מרומניה...אמרנו שחקניות מעולות, ושאלנו מה יש להם שם ברומניה שמייצר שחקניות מופלאות כמו ליה קניג, ג'טה לוקה, טטיאנה קנליס-אולייר, רוזינה קמבוס, סנדרה שדה ואחרות - כולן שחקניות מדהימות עם רקורד של בית ספר מעולה לאמנויות הבמה...כל אחת מהן עוררה התפעלות עם הגיעה אל הבמה הישראלית. יכולת הקליטה המהירה של השפה העברית, השתלבות מידית בתאטרון וכיבוש מקומן על הבמה העברית - את כל זה הרוויחו ביושר, בעבודה קשה ובזמן קצר...   (מתוך הפרק: 'אל תראי אותי ככה' עמוד 145) 


המשולש המושלם      
 הגרי שלנו בת שנה וחצי, אולי קצת יותר, התחילה ללכת, מדדה כמו ברווזה קטנה וכל פסיעה שלה מלווה בצהלה, "הנה עשיתי את זה! ואנחנו , יענק'לה ואני הורים מאושרים: הנה התינוקת שלנו מתפתחת יפה כל כך, כבר מפטפטת, משמיעה קולות משעשעים והולכת. הילדה שלנו הולכת!
יום אחד יצאנו שלושתנו - יענק'לה, אני והגרי בתנו הקטנה בינינו. יד לאימא יד לאבא והיא צועדת בין שנינו מאושרת...
והנה היום אנחנו כאן ולילדה שלנו, הילדה מן החלומות שלנו, בתנו הגר, יש לה אבא ואימא וכל האהבה שבעולם. וזה תיקון, אין הגדרה אחרת, וזה מושלם. היד הקטנה החמה בתוך ידי ואני נוצרת את החום הזה, את התחושה המופלאה ביום ההוא ובשעה ההיא.     (עמודים 172-173)

13.05.2013


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!