יום חמישי, 29 ביולי 2021

שלמה שפירא: צבירה

שלמה שפירא

צבירה


חופשת קיץ בין שביעית לשמינית

התגעגעתי לסבי 

אולי גם התגעגעתי למרחבי ישראל

לא שאלתי איש 

קמתי מוקדם בבוקר 

הלכתי הלכתי הלכתי

כביש צר מאוד 

דלה התחבורה

שאלתי עגלונים נעזרתי בעגלונים

אז עדיין לא צברתי דבר

צברת צברת צברת

צברת כסף צברת כוח ומעמד

מקדם צבירתך כמעט הגיע לאחד

אך רק אחד - אלוהינו אלוהינו שבשמים ובארץ

גם אם צברת פשפשים רבים 

אחרי מותך הפשפש יפשפש בתולדותיך בשוק הפשפשים.


אף פעם לא הבנתי את דודי נעים

עבר מספר שנים במעברה הגיע לבלוק של חדר וחצי ומטבח קטנטן כלול בהם

שירותים בנוסח בור עמוק צבאי בחצר לכל דיירי הבלוק

דודי היה פועל חרוץ בפרדסים

התחתן רק לאחר מות סבי, התחתן מאוחר ונולדה לו ילדה שברבות השנים התחתנה

אותה פגשתי בפעם הראשונה בחדר האוכל באוניית תענוגים בים התיכון 

היא הכירה אותי, אני לא הכרתי אותה והתחבקנו

חברתי הקבועה החליטה שמגיע לי לאחר גיל שבעים שקצת יפונק לי

עד לאחר מות סבי היו לדודי

שתי צלחות שני מזלגות שני כפות שתי כפיות ומסחטה צלחתית אחת לסחוט תפוזים

כל כך דודי רצה לכבד אותי 

נעלם לפתע

רץ אל הפרדס 

הופיע עם חמישה תפוזים וסחט

והגיש לי כוס מיץ תפוזים.

הדוד דאג מאד מרגע שהגעתי - "שוב מהר הביתה, דואגים לך".


מי ידאג לי, מי דאג לי

חזרתי רגלי הביתה ובחזרה לא היו כמעט עגלונים

לא ספרתי לאיש מה עשיתי באותו יום עד היום.


29.07.2021

3 תגובות:

  1. חייבים לכתוב ולתעד חומר חשוב על העגלונים ב- א"י אחרי קום המדינה. נושא חשוב - עגלונים ועלייה!

    השבמחק
  2. יום שישי, 30 באוגוסט 2019
    שלמה שפירא: שירה למשורר כמו סוס לעגלון / שיר וגם תגובה
    שלמה שפירא

    שירה למשורר כמו סוס לעגלון

    סופר חשוב כתב לי: "שלמה תתעודד , אי אפשר ככה".

    שירה למשורר כמו סוס לעגלון.
    כשהסוס לא עייף, המשורר רץ בשׂדהו.
    כשהסוס עייף, המשורר שב אל אורוותו לישון.
    מראה הסוסים כמראה העגלונים במראה המשוררים
    עגלון עייף גם שירתו עייפה, הוא ישן אפילו בעגלתו
    גם אז שירתו מתעודדת ומעודדת כדי להשיבו אל ביתו.
    השירה באורוותו לא תבגוד
    היא תמיד תהיה נאמנה ולא כאשת-עגלון נאמנותה.
    בנאמנות אין סודות, גם אין חלאפות בשעות משבר ועוני.

    30.08.2019
    פורסם על ידי שלמה שפירא משורר ב- 0:53

    השבמחק
  3. סיפור יפה מאוד סבא וטוב שכתבת אותו לדורות הבאים,

    נווה בן שמן,
    29.07.2021, 12:44

    השבמחק

תודה רבה!