יום שישי, 26 במאי 2023

שלמה שפירא: ח'אלד משעל זירז את אחיזתו של חמאס בגדה

שלמה שפירא

ח'אלד משעל זירז את אחיזתו של חמאס בגדה


בבוקר 25 בספטמבר 1997 היה ניסיון לחיסולו של ח'אלד משעל בירדן, מבצע שלא צלח וגרם לזעזוע ב- "מוסד" ומונו שלוש ועדות חקירה לבדוק את הנושא. "משעל" החי המשיך בתפקידו וגבר הקשר בין "משעל" ו- "חמאס", דבר שהחליש את "אבו-מאזן".

 "ח'אלד משעל" המשיך וממשיך לבקר ולהיות ב-"ירדן" - בחמאס מרוצים, בירדן טועים ובגדה תהיה הרעה כלכלית- הודעה מה - 30 בינואר 2012

 

מי לא זוכר, שפעם היתה תקופה, שבגדה היתה קבוצה גדולה באוכלוסיה "תומכת ירדן" וכמעט כל המנהיגים המוניציפליים היו תומכי ירדן וביקשו להיות קשורים לירדן והיתה הדדיות בינה לבין ירדן. עד היום הדינר מככב בשווקי הגדה בשל כך. אש"פ שנכנס לגדה כ"מבצר" רעיוני-מעשי-פלסטיני יודע שבגדה, שלא כמו ברצועת עזה, יש עדיין בה "קבוצה" לא מבוטלת שתשתיתה עדיין "תומכת ירדן" או "פרו ירדנית" מבחינת התפיסה הרעיונית-כלכלית. הכלכלה הטובה בגדה היום, היא גם בזכות "קבוצה" זאת. 

אש"פ של היום הטמיע בתוכו תוך התבססותו גם את ה"פרו-ירדניות" והוא שונה מאש"פ של אתמול. "גשר העיריות הכלכלי לירדן" פינה את מקומו בשנים האחרונות ל"גשר הכלכלה הטובה בגדה של אבו מאזן".

ומה קורה היום? 

חמאס במצוקה מבחינות שונות והוא מנסה לחבל ב"גשרו של אבו-מאזן" שבגדה. זה אומר לחבל באש"פ עם "האלמנט הירדני" המוטבע שבו. חמאס מתוחכם עוד יותר, הוא מנסה לחבל עכשיו בשני המרכיבים: במרכיב אחד בגשר, בירדן וזאת תהיה טעות גדולה למלך הירדני וגם במרכיב השני, באבו-מאזן. מי שיצא נשכר מהדיאלוג הירדני-חמאסי רק משעל וחמאס וזה יהיה, כמעט בטוח, לרעת האוכלוסיה בגדה.

חמאס מרוצה מאד, כי כך יכול להיכנס למבצר הפלשתינים בתוך ירדן וגם במבצר הפלשתיני בתוך הגדה ולהחדיר את תפיסת עולמו הרדיקלית-האיסלאמיסטית ובפרופיל המרי שיתבעבע מכך, בגדה ובירדן יתבושש עוד יותר "האביב הפלסטיני".

 

קטע שנכתב על ידי Shlomo Shapira , 29/1/2012 22:44  בבלוג שלי ב- "וואלה" ש-"וואלה" לא מאפשרת לכותב הבלוג לעיין בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!