יום שבת, 13 במאי 2023

שלמה שפירא: הנושא: "אני"

שלמה שפירא

אני

אני / היי פייב
מילים ולחן: אמיר פיי גוטמן

אני האש וגם המים
אני הים והשמיים
ולא שטן כי רק מלאך
יותר מכל אני שלך
אני היום אני אתמול
אני אדום וגם כחול
אני קטן אני גדול
בשבילך אתן הכל...

רק 5% יצליחו לפתור את חידת מי אני.

בפייסבוק / "במלחמה על הגוף והנפש - מה אני? לב מחמאה, עמוד שדרה מפלדה...יכולים להתנגש עם כל העולם...נדמה שלאנשים קשה להשלים איתך..."

המשוררת רחל בשירה "אני" - כזאת אנוכי
חנוך לוין: אני לא מקיים הבטחות שנתן אלוהים לאברהם.
שרית חדד: אתה אני ואלוהים
אייל גולן: זה אני
עומר אדם: אני לא בורח
אושר כהן: אני פה
תמר יהלומי: מי אני

"אלעד" אצל קובי מידן / "אני ימני חילוני שרוצה לקבל מידע חדשותי גם במהלך שישי-שבת"


אני סבתא שלך: הצגה בתיאטרון הקאמרי

"אני, את, אנחנו" - ספר
"מה שיוצא אני מרוצה" - ספר בתרגומה של מיכל ליבסון בהוצאת "מטר"

תוך כדי דפדוף בפייסבוק ראיתי תמונה של "תאמר נפאר" שמניף את השלט "אני אזרח סוג מת"...

"אֲנִי וְלֹא מַלְאָךְ...אֲנִי וְלֹא שָׂרָף...אֲנִי ולֹא הַשָּׁלִיחַ..."אֲנִי יְיָ" - אֲנִי הוּא ולֹא אַחֵר."

13.05.2023



תגובה 1:

  1. שלמה שפירא



    "אני "

    "ואני" בשירי משוררים - מבחר אקראי



    - "ואני בן ישראל בארץ ישראל במדינת ישׂראל"

    - "וגם אתה רק צל דמותי אני"

    - "אני תושב עצמי, אזרח נאמן"

    - "אז אני בעבר ואני בעתיד"

    - "אני נכנע בלב חפץ למישורי הים"

    - "אבל - אני צריך סוף סוף פשוט לדעת פעם - איפה אני עומד"

    - "אני אחזור לאדמה ממנה באתי"

    - " ואני אינני מת ואינני חי"

    - "אני יכול להגיד למישהי : נדלקתי"

    - "אני איני רגיל באור הזה"

    - "אני נשאר, זה בא לי"

    - "אני מקיץ בעוד ידי חולמות את פסוקי שיריך"

    - "אני שר לו את בשׂרי"

    - "איפה אני? מה אני?"

    - "אני רועה עם הווקמן באחו"

    - "ואני חשתי פני אבי בתוך ידי צמודים, כמו בתפלה"

    - "ואני אומר זאת בלי התחכמות ובלא התרסה"

    - "אני חולם חלומות השיכים לאחרים"

    - "ואני נופל בין הֶעָגוֹת "

    - "אני שלךְ, אהובתי, אני שלךְ,

    - "אני מביט בשניהם מהם אומרים"

    - "אני אדע ידוע כי לא אוכל בכלל לומר"

    - "אני אומר - יש לי מה לומר. ודי"

    - "אני רוצה למות על מטתי"

    - "אני בצער שאני חושב כי ראוי ליחס לעצמי"

    - "אני כבר מחכה לימים הטובים"

    - "אני בא ונמשך לקצה"

    - "אני חושב שאקנה לי קילו תפוזים, אולי גם פחות אחדות"

    - "אני מבקש לומר דבר טס"

    - " אני האפשרות שלהן כמו שהן האפשרויות שלי"

    - "ואני...אנה אני באה"

    - "אני שבלול מחר אני עץ רם בתמר"

    - "אני משקר כשאני אומר:"ויתרתי" "

    - "את חושבת שזה אני, אבל זה רק אני"

    - "אני רואה הר אני אומר: אלוהים, עשׂה אותי הר"

    - "אני מתגעגע לסנדויץ' שלקחתי אתי לבית ספר"

    - "אני שלם עם זה, ועם הכל, מיד"

    - "אני אוהב אהבה גדולה את קולה בטלפון"

    - "ירח מנגן לי נגינה, כוכב - אני שומעו באין"

    - "אני מודה, אני מודה אני מודה בלב שלם"

    - "אני מזהה בעזובת המטה את אודם השׂמיכה המוכר"

    - "אני נסדק אליך כאדמת בצרת"

    - "ואני שחורה כל הלילה כולו"

    - "אני בלי נוע ונוסע, בים מפרפרים דגים"

    - "ואני ראיתי שרוח קלה, כמו נשימתו של איש זקן"

    - "ואני אשוב אנסה להוציא מעט רגש ממך"

    - "מתי שאני רוצה אני יכול לדמיין"

    - "אני הפרוטזֶות האניטגרציות"

    - "וילדי ישׂחק לרגלַי ואני אחיֵּך"

    - "אני עוזב הכל"

    - "אני רוצה לומר זאת פשוט"

    - "ואני בבית. מה זה בית"

    - "אהבה אני שר אני אומר אהבה"

    - "מי אני ואתה, החיים"

    - "אני כשׂדה המחכה..."

    - "אני הולך ומנגן מנגן"

    - "כשאני קוראת לכם את השירים האהובים"

    - "לָאני שהתבצר בשלוה בהירה"

    - "אני כמו בשנים עברו הרגשתי וזיהיתי שיגיע גם השנה המחדל השטפוני"


    3.11.2015
    הערה: אוסף אקראי שבעצמו יכול להוות שיר! ניתן לקורא חשיבה איזושהיא

    השבמחק

תודה רבה!