יום שישי, 26 במאי 2023

שלמה שפירא: ביקורי בירדן

שלמה שפירא

ביקורי בירדן 

משלחת מטעם אגודת אח"י בראשותה של הגב' נוזהת קצב, חברת כנסת לשעבר ופעילה מאוד בהסתדרות ולוחמת למען נשים בישראל, שכללה אנשי ציבור, פוליטיקאים ויוצרים ביקרה בממלכת ירדן  ב- 19-21/06/1998 בהזמנת חצר המלוכה,

המשלחת נפגשה עם שר התיירות הירדני שהיה לי הכבוד לקרוא שיר שלי בערבית שתורגם על ידי סמיר נקאש והשר ניגש אלי בסוף הפגישה והעיר לי על מילה שלא בטאתי אותה נכון בערבית 

לאחר מכן ביקרה המשלחת בארמון המלוכה ונפגשה עם יורש העצר הירדני וגם שם קראתי שלושה שירים שלי בערבית שתורגמו מעברית על-ידי הסופר סמיר נקאש.

לאחר הביקור הרשמי טיילנו עד פטרה בדרום ירדן ובכמה אתרים ארכיאולוגיים במרכז. פעמיים נחנו כשעה באורחן- מסעדה, והעובדים הירדניים יצאו מכליהם משמחה לחברי המשלחת. אני הענקתי את ספרי "קות אל טיור" (לחמו של ציפור) ובשני המקומות כאשר שמעו שאני משורר, ביקשו להצטלם עמי ומאנו שאשלם על מה ששתיתי ואכלתי - בשני מקומות

האירוח היה לבבי בכל המקומות, גם שטיילנו בירדן ובאחת המסעדות שמעו שאני משורר, הצטלמו עמי ומאנו בתקיפות שלא אשלם עבור הארוחה. ביקשו להצטלם עמי כי השמחה הייתה גדולה בינינו.

מעניין היה לי מאוד לראות במסעדת יוקרה ברבת עמון שמבקרים מכובדים מאוד ישבו על מחצלת סביב מגש ענקי עם אורז, בשר וירקות ואכלו באצבעותיהם , דבר שהזכיר לי מנהג הבגדדים המוסלמים בעיראק.

השלום בינינו לבין הערבים חייב להתהוות מאהבה ולא מכורח גורל קשה מנשוא.


5.10.2022

5 תגובות:

  1. יפה ומעניין,

    לינור ש.
    26.05.2023, 21:54

    השבמחק
  2. וואוו איזה כבוד זה להיות חלק ממשלחת שכזו! לא שמעתי על חברת הכנסת -נוזהת קצב. עכשיו חיפשתי אינפורמציה עליה באינטרנט - אישה מרשימה ביותר! איזה כיף שיצא לך להכירה ולהיפגש עמה.
    לינת ,
    26.05.2023, 22:00

    השבמחק
  3. כל הכבוד!
    כתבה בעלת עניין רב, תודה.

    אלה ,
    26.05.2023, 21:40

    השבמחק
  4. מישהו הגיב ב- "תודה רבה" ולא הזדהה

    השבמחק

תודה רבה!