יום שני, 8 במאי 2023

על ל"ג בעומר

שלמה שפירא

על ל"ג בעומר 

***

כמעט חוויתי את המוות - נדחסתי עד מוות בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון ב- ל"ג בעומר - השנה, תשע"ז, 2017

הגעתי למירון.

פעם בחיים יהודי חייב לעלות לרגל למירון לקברו של רבי שמעון בר-יוחאי ב- ל"ג בעומר להבין מקרוב מה קורה שם.
אם תנסו להגיע לחלקת הקבר לא תוכלו להגיע בלי דחיפות "גבריות גבריות". מישהו הציע לי לוותר להתקדם לחלקת הקבר ואמר לי "זה לא בשבילך - התכוון לגילי המבוגר - ואני החלטתי להיכנס לרחבת הקבר ואמרתי לעצמי "יהי מה שיהיה".
לא הייתי צריך לדחוף כי נדחפתי עם הזרם. זה הזכיר בקטנה-קטנה את הדחיפות בכותל המערבי בברכת כוהנים בירושלים. לאחר דקה במבוא הרחבה - הייתי סגור ומסוגר בקהל דחוס מאד מאד ולא יכולתי לנשום. היו מסביבי חרדים צעירים גבוהים ממני בגובה ולא היה לי אוויר לנשימה. 
חרדי - יחסית מבוגר, שם לב אלי וצווה על שניים מבחוריו לעזור ולהוציאני מן הרחבה. אחד הבחורים פניו היו אלי וניסה ליצור איזשהו רווח ביני לבין ההמון כדי שאנשום, והבחור השני היה מאחוריי ליצור עוד מרווח נשימה וקדימה החוצה פילוס "דרך-יציאה" מן הרחבה. 
מזל היה שיצאתי משם חי!
איך אומרים: "ברוך מחייה המתים!" 
"לו נמעכתי היו דורכים עלי כמו על קרש (לא להצלה) ומי היה שם לב!.

הרגשתי בשנייה אחת מהי ארכיאולוגיה שכבתית של שמחה - שכבות שכבות נשכבות ונדחסות מדור לדור.

את קן הנמלה חקרתי פעם 
בקן הנמלה יש יותר הרבה הרבה סדר מאשר בהר מירון.
המקום מכוסה ודחוס נמלים נמלים צפופות דוחפות חוגגות רוקדות ומועכות ולא מרגישות
בנהירה שכאן ה-
חיוך כאן
צפיפות כאן
שתייה כאן
סעודה כאן
חאלאקה כאן
הצעות שידוכים כאן 
מוזיקה כליזמרית כאן
מוזיקה חזנית כאן
מוזיקה מזרחית כאן
דברי-רבנים ידועים נשמעים כאן
משפחתיות עגלת-תינוקית כאן
זורקי סטיקרים כאן
הרבה דוכני מכירות הקשורים לדת למזלות למכירת-זכות-בכתיבת-מלה-בספר-תורה כאן

אך גם כאן - אשכנז ומזרח בקושי מתערבבים כאן !

כשספרתי לסופר - אלי עמיר - שהייתי שם ומה הרגשתי, אמר לי:
"ואי ואי עליכ, מה את מחפש בימים אלה שם ?

30.04.2021

***

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!