יום ראשון, 28 במאי 2023

שלמה שפירא: שעת החסד

שלמה שפירא

שעת החסד

נזכרתי בשירו של יהודה עמיחי - "שעת החסד" כי עכשיו אני מבקש גם "שעת חסד":
איך לנדב מחסדו של אדם לאדם אחר.
בימים אלה- מאבדים מחפשים מוצאים שוכחים גם אוהבים, דבר לא השתנה , רק מדד המחיה השתנה, עולה ועולה, אפילו אריה מזדקק לחסדו של תן.
יש אומרים - "זו רק עונה שתחלוף" .
אני מבין בעונות. תמיד חייתי בעונות - לפעמים טובות, לפעמים קשות - עונה חולפת, עונה באה, 
ויהודה עמיחי הבין עונות משעות חסד, גם אני ומוסיף
עוד עונות - עונת הלימון (שתי עונות בשנה), עונת השסק (עונה אחת בשנה), כל העונות לאהבה, ו-
מלימודי בוטניקה - באוסטרליה לומדים על העונות  מן האיקליפטוסים,, בפיליפינים לומדים על העונות מקשת בענן שבאיקליפטוסים
ההתקלפות שבאדם חשובה כמו ההתקלפות שבעץ (גם ההתקפלות - וזאת סוגייה אחרת בפני עצמה) התוך תמיד נשאר, ועם הקמביום שלו מוסיף וצובר עוד תוכן וידע,
כל אדם מבין בעונות, גם אם איננו משורר.

בן אחי "יוסי" שהוריו יוצאי מעברות ועבדו מבוקר עד ליל ושמרטף הייתי גם למדתי בשעות אחרי הצהרים (גם נסיתי לעניין אותו בהיותו ילד רך - בטבע בצומח ובחי, בפרחים, בחרקים בפרפרים, בחסרי חוליות ובעלי חוליות - וביקש ממני לבוא למסיבת הסיום שלי בבית הספר התיכון, וכאשר באולם היה שקט והמנהל דיבר, הרך הקטן צעק "שומו שומו!פרפר פרפר!" - כי באולם הופיע פתאום פרפר לילה.
צריך גם לצפות להפתעות בחיים גם אצל ילדים רכים.
27.05.2023

תגובה 1:

תודה רבה!