יום רביעי, 24 במאי 2023

שלמה שפירא: אצל חיילים החף מחולומות רחוקים בודדים החיילים המדברים על התקווה לשלום

שלמה שפירא

אצל חיילים החף מחולומות רחוקים, בודדים החיילים המדברים על התקווה לשלום

קפסולת זמן שלקראת ראש השנה תשע"ג, חיילים מ-25 יחידות שונות הכניסו לתוכה פריטים וחפצים ששווה לזכור, שמייצגים עבורם משהו ממציאות חייהם בשירותם הצבאי.

"רק בודדים דיברו על התקווה לשלום ועל כך שאולי בעתיד הרחוק לא יצטרכו בכלל צבא. כאלה הם פני הדור, או לפחות חלקו, דור ששרשיו נטועים היטב בקרקע, דור הריאלטי החף מחלומות רחוקים. בברכת שנה טובה וקריאה חייכנית. (מדבריו של יוני שנפלד, המפקד והעורך הראשי של "במחנה")

ראו "במחנה", גיליון 35 (3150), ראש השנה התשע"ג (2012) / פרויקט מיוחד לראש השנה, עורכי הגיליון: עמרי חפץ ואור בוטבול, הפקהף מאיה שבאלבו

כתיבה: ליאור צרור, אביתר אורן, מור סופר, אדר וייסליב, שחר פלס, סהר אלמוג, אורי בן שלום, ניבה גולדברג, נעה עמיאל-לביא, עידו גפן, שירלי הקר, אלעד שפינדל, הללי יצחק.

צילום: רוני אביב, אורי ברקת, ליאור עפרון, בן אברהם, יעל שלח, אופק רון-כרמל, ודנה אילן.

היחידות שהשתתפו: צנחנים, הנדסה קרבית, חוות השומר, גולני, מילואים, כפיר, מת"ק, נח,ל, לשכת גיוס, גלי צה"ל, משטרה צבאית, מנהלת המעבר דרומה, פיקוד העורף, מפעילי כטב"מים, תותחנים, שריון, כיפת ברזל, חיל הים, גבעתי, תצפיתניות, מדריכות חי"ר, מורות חיילות, ילמ"ס, בה"ד 1, איסוף קרבי.

 

על הדג היחידתי בחמ"ל התצפיתניות

התצפיתניות תורמות לקפסולה את אפי הדג

מחלקת חמ"ל תצפיות בכיסופים, פלוגה ב', גדוד "נשר"

חושבים רחוק: בחמ"ל התצפיתניות שבמצב כיסופים, על גבול רצועת עזה, שוכן בין המסכים ומתקני התצפית דג העונה לשם אפי. בנות החמ"ל מספרות שמדובר ב"דג קרב" יפה תואר, שעובר ממחזור למחזור כבר למעלה משנה ונקרא על שם אחד המכ"מים בגזרה. "אנחנו מקוות שגם לבנות של עוד 50 שנה יהיה דג", אומרת רב"ט לאה גולדברג, "שייהנו ממנו כמו שאנחנו נהנות ממנו, ושיקראו לו אפי", היא מוסיפה, "על שם אפי הראשון".

בינתיים: "מי שהביאה את אפי לחמ"ל כבר השתחררה", מספרת רב"ט אנה פייגנין. "אין חיילת שאחראית עליו, אנחנו מטפלות בו ביחד: מאכילות אותו ומחליפות לו את המים". במהלך השגרה המתישה, נראה שנוכחותו של אפי תורמת לנו לא מעט להווי הבנות. "הוא מסמל את האחדות של הבנות, ולא פחות מזה - את היופי שלנו ושל היחידה".

"הוא משהו שאנחנו מגדלות, "הוא הילד הקטן שלנו", אומרת רב"ט גולדברג. "תמיד כיף להסתכל עליו בזמן משמרת בחמ"ל".


לדורות הבאים: "שימשיכו לשמור על הגבולות של המדינה גם בעוד יובל".

6/10/2012

3 תגובות:

תודה רבה!