יום שישי, 5 במאי 2023

טוביה צפיר ב- "סברי מרנן" שואל: "את יודעת מה זה "שלופס"? - מה זה מזלוף? / מז'לוף - מה זה זלופה

שלמה שפירא

טוביה צפיר ב- "סברי מרנן" שואל: "את יודעת מה זה "שלופס" ויש גם מזלוף / מז'לוף - וגם זלופה


יש מזלוף / מז'לוף (לא. זה בדיוני. אבל יש דומה) ויש קלופס (קציץ בשר). ויש קרעפאלך (כיסנים למרק)/ קניידלאך...לזכור שהייתה קיימת עיירה שגרו בה הרבה יהודים, אושביניצה (באזור אושוויץ).

"שלופס" הוא אולי "קלופס" (קציץ בשר)

מזלוף - מז'לוף - ויש מז'לוף מרוקאי - פסטל מרוקאי ממולא בשר (רגאייף)(מז'לוף). פסטל ממולא בשר וכל טוב פריך, פשוט נחטף והמחמאות זה הכי חשוב או: מטגנים רצועות עוף ומפזרים אורז מסונן עם עשבי תיבול ושום ומים ומכסים במכסה עטוף במגבת וממשיכים לבשל על להבה נמוכה כשלושים דקות.

 ויש מז'לוף ספרדי - מז'לוף ספרדי אמיתי ע"פ מתכון של נזימה הודין מירושלים 

  • ויש זלופה - לערבב אבקת ג'לטין עם מים ולהשהות כ 10 דקות להתקשות. לערבב בקערה גבינה 1 אחוז שומן, גרידת לימון, תחליף סוכר ואינסטנט פודינג וניל או קורנפלור. להקציף קלות את 2 סוגי השמנות. להמיס את מסת הג'לטין שיהיה חמים להוסיף לגבינה ולערבב היטב. לקפל פנימה את השמנת ולקפל לקרם חלק. לזלוף את הקרם בעזרת שקי זילוף לכוסות הגשה.

כאן מעניינת המילה "לזלוף": לזלוף את הבצק, לזלוף מעט מים, שקי זילוף, "הרב מוצפי" אוסר מציצה בזלוף היין בתשעה באב. "זלוף" בערבית הם "פיאות".

בעיראק - יש משפחה שקראו לה - "משפחת זלוף" ו- "לילי זלוף" המשוררת ילידת עיראק שייכת למשפחת "זלוף". 

להקפיד להגיד "זלופה" ולא "סלופה" כי סלופה - זה לספר סיפורים בצוותא בשבת יחדיו. "סלופה מילה בפרסית ופירושה "מדרון" אבל בסלינג העיראקי מתכוונים ל- "סיפור". 

5.05.2023


תגובה 1:

  1. קראתי על הטיול, ואני מודה לך מקרב הלב.

    לאה ,
    8.05.2023, 11:31

    השבמחק

תודה רבה!