יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

שלמה שפירא: והשתייה כַדָּת שוק הכרמל. שותה אני תמיד מן השקדים, כך אני שותה את המעברה את מה שאחריה ואת מה שאחר אחריה / שיר

שלמה שפירא

והשתייה כַדָּת שוק הכרמל. שותה אני תמיד מן השקדים, כך אני שותה את המעברה את מה שאחריה ואת מה שאחר אחריה 

מה מעדיפים לשתות בשוק הכרמל - מיץ מרימונים סחוטים או שרבת שקדים?
בעשׂירית המחיר שותים את הלבן ובמחיר מלא את האדמדם.

אם שותים מן הלבן זה לא בגלל המחיר. כי פעם במעברה לא היו רימונים ולא היו שקדים והיו תרכיזים.
למעט תרכיז-משקדים הוספנו כאילו-יענו-רסיסי קרח והמיץ היה כל כך טעים
זה היה משקה מר-מתוק בעת ובעונה אחת
וזה היה בטעם של הימים ההם.

ואם אתה בא היום לשוק הכרמל
תיגש לדוכנו של יצחק (בסביבתו מכנים אותו "יצחק הצדיק")
ובלי אומר ודברים, נותנים לו שני שקלים
ובתמורה הוא נותן  כוס מפלסטיק גדולה ליד וממלא בעצמך את הכוס מאחד המיכלים.

שותה אני תמיד מן השקדים,
כך אני שותה את המעברה את מה שאחריה ואת מה שאחר אחריה.

היום יש רימונים בשפע ושקדים בשפע וכל אחד שותה כאוות נפשו.
ואם תבואו ל"שוק הכרמל" גשו לדוכנו של יצחק הצדיק ושתו מיץ מן הרימונים מן השקדים ואפילו מן הנבטים.
יש הכל מכל-כל בשפע בארצנו - ארץ ישׂראל.

29/9/2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!