יום שלישי, 17 ביוני 2014

שלמה שפירא: תערוכת "אמני רעננה על המפה", גלריה "על האגם" ברעננה, אוצרת: איסנה מאירוביץ'-יעקב, יוני 2014 / מסתבר מן התערוכה, שרעננה, עיר תשואות מלאה עיר הומייה אמנים רבים

שלמה שפירא

תערוכת "אמני רעננה על המפה", גלריה "על האגם" ברעננה, אוצרת: איסנה מאירוביץ'-יעקב, יוני 2014
בסיס הרעיון לתערוכה הוא תצלום קרטוגרפי מודפס של מבנה העיר רעננה ושלושים אמנים מרעננה נתנו פרשנות אמנותית, כל אחד משלו, וכל אחד בכלים ובטכניקות - מן האמנותי שלו.

אהבתי את רוב העבודות ואציין במיוחד את העבודות של: חווה גרובגלס, מירי ישראלי, ניצה טשרי, מרגלית רג'וואן והפסל של מירי פסוב.

ומה מרגישים בתערוכה:
איך עיר מרשה לעצמה לתפוס מקום-חן באמנות ארצנו. איך עיר מסוגלת לנקז כל אמניה בשיבוץ אמנותי בנחל אחד, הפנינה האחת. מסתבר מן התערוכה, שרעננה, עיר תשואות מלאה עיר הומייה אמנים רבים.
ומה מצאתי בעבודות:
רעננה הירוקה. רעננה בירוק (היו מעט עבודות שניצלו את הפנינוּת הירוקה של העיר), רעננה מבעד חלון הפלדנדרום, עיר שצמחה מן התפוז ומן צבע התפוז...
רעננה בשילוב ידים של בני-זוג, רעננה בריקוד זוגי, רעננה של אם וילד מחייכים, רעננה של מגרשי משׂחקים, רעננה גם בשחור-לבן משנות המוקדמות של המאה שעברה שעצים, בנינים ואנשים הם אבני-היסוד להתהוות עיר.
אבל מוצאים גם ברעננה: רעננה מרחפת-גולשת, רעננה ושלוחתיה, רעננה פסיפסית, רעננה מרופדת, רעננה גונדולית, רעננה מרוקעת פלסטיות עם תמונות,....
וגם רעננה בדהירה סוסית, רעננה למרגלות צפרים, רעננה תרנגולית,  רעננה בצל האניה...
מעט אבסטרקטיות מצאתי בעבודות שהוצגו. יש לציין שרעננה בתערוכה זו הוצגה בעיקר מנופך נשי. גם רעננה שנעטפה באריזה של נייר-אולי תישלח ל- "משורר שאינו שר שבכל זאת הוא...משהו שמשאיר משהו" 
האמנים המשתתפים בתערוכה:
אביבה כהן, אווה גרובגלס, אורי גל, אתי חיימוביץ, הדי ועדי, יעקב צדיקוב, מירי גרוסמן, מירי ישראלי, מירי פסוב, מלכה זמיר, מרגלית רג'ואן, מרסל אליזוהר, נאווה פורת, ניצה הכט, ניצה טשר, נירית שחר, נעמי לינדזן, סילביה יוגב, עדית קנת,פרידה בלומברג, צבי נדב, שבע קרני, שילה לבנה, שלווה גרינברג, שלומית צור, שרה פרידמן, שרה שפירא, שרון יודס, תלמה להט, תמי קידר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!