יום שבת, 28 ביוני 2014

שלמה שפירא: נדודי שֵנה - לאחרונה, חולם אני כל לילה ולילה "שׁיחוּן-ביחון" / שיר

שלמה שפירא

נדודי שֵנה - לאחרונה, חולם אני כל לילה ולילה "שׁיחוּן-ביחון" 
  
עד עכשיו לא חלמתי
אם חלמתי ישנתי
אם חלמתי לא זכרתי
אם חלמתי לא הבנתי
אם חלמתי לא כאבתי
אם חלמתי לא הייתי איש-מקצוע להבין לעומק את מה שחלמתי
אם חלמתי לא הייתי איש ציבור לנהוג ולהנהיג חזרה את עצמי
אם חלמתי ולא הייתי איש מדינה לְדַפְלוֹמֵֵט את עצמי
אם חלמתי ולא הייתי פוליטיקאי-מאומן לקחת על עצמי, איך למנוע מאיראן גרעינית ל"התגרנע עוד ועוד"...
לאחרונה, חולם אני כל לילה ולילה "שׁיחוּן-ביחון"'
משובשת שֵׁנתי ומשתבש יומי:
התרמודימיקה דופקת במוחי
הפצצה על-סוגיה משגעת את עורפי ויֵשוּתי
שׁפת-גופי מרעידה את תוכי
שיבוש מרתיח את דמי
עורב גוזֵל את דֶּרך-לַחמי
גם השאלה, האם תהיה שוב שואה או לא תהיה שואה, מנסרת את נשמתי.
מה נְדוֹד-השֵנה שמנקר בי, פתאום?
חזק הייתי חזק נשארתי, ואף פעם בלי כדור-שֵׁנה:
חוויתי את המציאות, הפעלתי את הדמיון, מנעתי חלימה רעה
חזק הייתי חזק נשארתי, ואף פעם בלי כדור-שֵׁנה:.
עכשיו, תמונת המצב השתנתה ומערבוביה של "שיחון-ביחון" אני אשתגע, 
האשתגע באחד הלילות הקרובים בלי התקווה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!