יום שני, 17 ביולי 2023

שלמה שפירא: ראובן צור - על אינטואיציה כסייג לאינטרפרטציה האם המורים הליבראליים נוהגים כך


 

שלמה שפירא

 

אינטרפרטציות סותרות שיר אחד 

על אינטואיציה כסייג לאינטרפרטציה

האם המורים הליבראליים נוהגים כך


ראובן צור , תשנ"ד

 

" אחת הבעיות החוזרות ומטרידות קוראים ספרות מן השורה הראשונה  , מורים ומבקרים

היא , כיצד ניתן לנהוג בתגובות שונות או סותרות של קוראים ליצירת ספרות אחת .

האם 'כל אחד יכול להגיב על השיר כרצונו' , או שמא יש עקרונות כלליים שעל פיהן

ניתן להעדיף תגובה אחת על פני חברתה . "

"... לפנינו אפוא שתי תגובות (או שתי אינטרפרטציות) סותרות בתכלית לשיר אחד קטן

ולא מסובך ... האם שתי הקריאות לגיטימיות במידה שווה ? אני כשלעצמי אין לי שמץ

של ספק שהקריאה הראשונה קולעת לאופיו המובהק של השיר , ואילו הקריאה השניה

בסילוף גם יסודה ... איך להסביר שינוי כזה ?

בדיעבד נראה לי , שבחיוכים ובמנודי ראש הייתי מעודד את התלמידים שהשמיעו הערות

שהיו רצויות לטיעון שלי ויצרתי דינאמיקה , שבה המגמה העולה בקנה אחד עם האינטואיציות

שלי גברה מאליה . אני סבור , שחלק לא מבוטל של המורים הליבראלים נוהגים כך ..."


קטע זה פרסמתי בבלוג הישן שלי ב- וואלה

26/9/2009 09:44

 

 

 

 

תגובה 1:

  1. שלמה חביבי,
    נהניתי משיריך!
    מי יתן ותמשיך לכתוב עוד שנים רבות, בבריאות טובה ובסיפוק ונחת.
    גמר חתימה טובה
    יואב
    (פרופ' יואב וייזל, ראש מדור "אקולוגיה" במחלקה לבוטניקה באוניברסיטת תל-אביב)
    2009, ספט׳ 26

    השבמחק

תודה רבה!