יום שני, 3 בינואר 2022

שלמה שפירא: אני לא יודע למה - אני מרגיש אווירת עוני כשאני חושב על האישה הערבייה

שלמה שפירא

אני לא יודע למה - אני מרגיש אווירת עוני כשאני חושב על האישה הערבייה


קיום - להתקיים - מקומם...

שמעתי לא פעם את הפתגם - "זרעו של העני מרובה כי אוכל אורז בשמן ומוליד ילדים"

האם משפחתי שהייתה מרובת ילדים, גם משפחה ענייה?

אין לי תשובה.

דבר אחד ברור לי שנופך האהדה לאישה באווירה ערבית הוא בערבון מוגבל ולפעמים גם מקומם.

ההתנהגות אצל ערבים היא התנהגות לפי הגיון גברי. "הקניין" עדיין כמעט כולו בידי הגבר.

איפה תמצאו מלים כמו: "קיינאתו" "קיאן" "קיאנו"...אם לא בקשר לאישה 

גם גבר בעד פמיניזם - מבולבל או סביבתו מבולבלת.


3.01.2022



תגובה 1:

  1. משפחתך לא הייתה ענייה. בעבר הירבו בלידות מסיבות פשוטות:
    1. המגיפות, לא עלינו, גזלו חיי רבים שמרביתם ילדים.
    2. הפער בגיל בין גבר לאישה הגביר את הפוריות.
    3. חוסר אמצעי מניעה. אמצעי מניעה לא היו קיימים.
    4. ראו בילודה - במיוחד בלידת בנים מין כוח עזר הן בהגנה והן מן הסביבה.
    5. הגבר/החתן היה מקבל מוהר ממשפחת הכלה/האישה. אם משפחה נתנה מוהר, זה סימן שלא הייתה ענייה.

    השבמחק

תודה רבה!