יום שבת, 20 בפברואר 2021

שלמה שפירא: אסנת אברהמי – "אבוא אליך בשמלה" / שירי אהבה וחופש / יש כאן אהבה מיוחדת במינה כאשר שערי הברכה פתוחים ב- השקות שכר שׂפתיה

אסנת אברהמי – "אבוא אליך בשמלה" / שירי אהבה וחופש

96 עמודים, הוצאה עצמית, 2011


יש כאן אהבה מיוחדת במינה כאשר שערי הברכה פתוחים ב- השקות שכר שׂפתיה

יש בספר דינמיקה של תנועה שיכולה להגיע עד טלטלה 

 

 

בגב הספר מופיעה תמונתה של המשוררת וכמה משפטים על הספר:

"אסופת שירי אהבה וחופש עזי ביטוי, מבושמים ברגשות תשוקה ופיתוי. , התלהבות וחדוות נעורים מהולים בבשלות ועומק רגשי. שרשרת השירים כמוה כטלטלה בין בין עינוגי האהבה לבין מכאוביה, בין אכזבה מרה לבין עונג עילאי, המלווים את החיפוש המתמשך אל השלמות ואל האושר הנכסף."

  

אהבתי את ה"טלטלה" בפסוקים שבגב הספר. כי כמעט לאורך כל הספר ישנה דינמיקה של תנועה שיכולה להגיע עד טלטלה. מדובר כאן על אהבה וחופש. ויש כאן אהבה בנקיקיה במחשבותיה ובצעדיה ויש כאן חופש של תנועה בהרבה צורות ובכמה מובנים.. כמעט ולא תמצאו כאן עצירה- המשוררת מצולמת בחזית הספר ובגב הספר יש תצלום רגליה. כי חשובות הרגלים לתנועתה, היא חוצה, היא ממהרת, היא פורצת גבולות, ויש אצלה עתים: עת-בוא ועת-לכת ויש את ה-קפוץ ואת ה-רוץ ואפילו ההוזה שלצדו היא שוכבת  כאשר מתחנן "שלא אעשה זאת שוב , שלא אזוז..." והיא מדברת על "מסילת חיינו" ו"בנתיבות הרוח העוברת", ו"אבוא אליך" ואפילו הרגש הוא "פינג פונג" של מרגש ונרגש, ואתה מרגיש אותי ומרגיש כמותי – מצב נע חי זורם ב"נתיב הבושם הקדום, הוא הדרך של המלך בה ילך".

וכאן הייחוד של הספר. עד כמה שעיינתי בספרי שירה, לא מצאתי דינמיקה של אהבה כזו ובחופש של תנועה כזו, במצבים קשים כמו: "אם נגמר", "מאז הלכת", במצב "אל תעלם לי", "גם כשאין", ב"נחל הכזב ובפתרונות כוזבים" התנועה יותר זורמת ומטלטלת. אין כאן אידיליה של אהבה, אך יש כאן אהבה מיוחדת במינה כאשר שערי הברכה פתוחים מהשקות שכר שׂפתיך- יש כאן פתיחה לפתיחות בהתניה.

אני אוהב את הספר, כי השירים נוסכים בי שירה מיוחדת כנה חשופה אך עדינה ואמתית מן הלב.

אני מברך את אסנת שתוסיף להרבות שירים יפים ובהצלחה! 

16.09.2011

 

תגובה 1:

  1. פאני (האתר שלי) , 19:11 22/5/2012:
    קראתי מאוד נהניתי מהקריאה!

    מזמינה אל אתר שלי שכולו רגש עוטף רומנטיקה של אהבה
    http://newlovesongs.net/
    אשמח לקרוא בין דפי שירה את התגובות שלך.

    השבמחק

תודה רבה!