יום שלישי, 23 בפברואר 2021

שלמה שפירא: אברהם קריניצי - "רמת - גן", תשכ"ה / חרשתי , זרעתי , קצרתי...ברמת-גן ילדי חמד , האוהבים ומכבדים כל עץ שלה , כל צמח שלה , ואולי במקצת גם את ה"זקן" שלה

שלמה שפירא

 

אברהם קריניצי - "רמת - גן", תשכ"ה

 

חרשתי , זרעתי , קצרתי...ברמת-גן ילדי חמד , האוהבים ומכבדים כל עץ שלה , כל צמח שלה , ואולי במקצת גם את ה"זקן" שלה

 

 

"מזה שלושים ושלוש שנים , שיש לי הזכות להיות ראש-מועצה וראש

 

עיריית של רמת-גן ולנהל אותה לטובת אזרחיה הצעירים ותושביה הוותיקים" .

 

"נגר אני , בעשׂר אצבעותיי התחלתי , ובמכונות ברזל אשר בבית החרושת שלי לנגרות ,

 

אני ממשיך במלאכה ובעבודה עד היום" . "אבל יש לי יחס מיוחד במינו אל העץ

 

ואל הברזל . תמיד אהבתי את העץ החי וטפלתי בו , אולם אהבתי את הברזל 

 

אשר הוא מגן על החי וגם כן טפלתי בו ."

 

"לא גמרתי בית ספר לראשי עיר , ואם בכל זאת הגעתי להישׂגים טובים , הרי זה אלא

 

בכוח המעשׂה , שלא עייפתי מלעשׂותו למען הארץ ולמען עירנו רמת-גן ." 

 

"חרשתי , זרעתי ,קצרתי" ... " שזכיתי במדינת ישראל החופשית להוסיף ולנהל

 

את מלחמתי הציבורית למען חופש האזרח , יוזמתו , ויצירתו לטובת העם ."

 

"... לראות איך הפכה רמת-גן ... לפנינה במחרוזת הפנינים של ארצנו ..."

 

" ...עיר שאין דומה לה לגנים , ירק ולצל , וילדים בה , ילדי חמד , האוהבים ומכבדים

 

כל עץ שלה , כל צמח שלה , ואולי במקצת גם את ה"זקן" שלה ..."

 

תגובה 1:

  1. התנדבתי במלחמת יום כיפור במטה של רמת-גן. זה היה במרתף בבנין פינת צ'בוטינסקי פינת ביאליק ואלמנתו של קריניצי הייתה גם מתנדבת - אישה צנועה במראה פשוט, היא עמדה ובישלה כל הזמן וחשבתי אותה "עמך" עד שערב אחד ביקשה ממני שאחזיר אותה הביתה כי הדרך הייתה חשוכה בלילה ואז גילתה לי מי היא. היום בנם עוד לא נוסע רק בג'יפ עצלן.

    קטי סלומון,
    23.02.2021, 19:10

    השבמחק

תודה רבה!