יום חמישי, 18 בפברואר 2021

שלמה שפירא: המופתי ומצרים

שלמה שפירא


המופתי ומצרים


שנים - המופתי לא היה רצוי במצרים

היום - אישיות כמו המופתי תהיה רצויה מאד במצרים

"האחים המוסלמים" מתחזקים ומחוזקים היום במצרים. בבחירות הקרובות ישפיעו גם על אופיו של המשטר שיקום לאחר הבחירות. צריך לזכור ש"האחים המוסלמים" לא קפאו על שמריהם גם בתקופתו של מובארק ובשקט התחזקו והתחזקו. הם לא רק פעלו בתוך מצרים, הם גם הקימו ומקימים תאים ראשונים בארצות ערב בעבר וגם בהווה. לפני קום המדינה והחל משנות ה-30 הם ניסו בעידוד המופתי להקים ב- פלסטינה תאים ראשונים בגיבוי תנועתם, מצב שנעלם בתחומי מדינת ישראל בזמן הקמתה. אחרי מלחמת ששת הימים נראו בישראל ניצנים ראשונים של התעוררות מוסלמית שהושפעו גם מ"האחים המוסלמים" במצרים, ויש לשער שגם בתוך ישראל עומדת להתחזק התעוררות זו,

יש לקוות, כשם שעקשנותו של המופתי והאמביציה שלו אז לא שינו את מהלך ההיסטוריה היהודית-ישראלית, כך גם האופציה האסלאמית-רדיקלית לא תכתיב את צעדינו בארץ-ישראל.

קשה לי לראות מצדם, ולו קצת איזה אור בקצה המנהרה האסלאמית-האחים אסלאמית לגבי מימוש הישגים של קירבה לגבי פתרון המאבק הישראלי-פלסטיני. נקווה שאנחנו נמשיך להיות שלמים, חזקים ואיתנים מול המפעל הציוני- יהודי שהקמנו כאן וננסה "דרכים יצירתיות" לשלב "כוחות אחרים פלסטיניים" כדי להגיע למשהו מוסכם ויציב בינינו לבין הפלשתינים. משהו מעין שלום של "חיה ותן לחיות".

23.10.2011


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!