יום שני, 22 בדצמבר 2014

שלמה שפירא: מה יקרה...ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך / שיר

שלמה שפירא

מה יקרה...ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך

מה יקרה לאחר שתפרחי ימה קדמה צפונה ונגבה
ותרוקני כל הַמַּאֲוַיִּים שהיו שמורים היטב בפקעת לִבֵּךְ
ולא עמלת ליצור מחדש אחרים תחתיהם
ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך.
شلومو  شــبــيرا
ترجمه من العبرية :
سمير نقاش
مَاذَا يَحْدُثُ

مَاذَا يَحدثُ بَعْدَ أن تزدهري غَرْباً وَشَرْقاً وَشِمَالاً وَجَنُوباً
وَتُفْرِغِي كُلَّ الرَّغَباتِ التِّي كَانتْ مَحفُوظَةً
جَيّدًا فِي بصلاتِ قلبكِ
وَمَا أُنتَجْتِ أُخْرى
وَأنَا الحَمامةُ الغّرِدَةُ عَلى أرْضِكِ .
Shlomo shapira
Translated to english: Shirley Ganor

What will happen…


What will happen after you blossom westward, eastward, northward and southward
and you empty all of the wishes that were well kept in the bulb of your heart
and you did not create another

and I am the song dove on your earth.

3 תגובות:

  1. השיר הזה מופיע בספרי "וידוי מודרני" בעמוד 47, בהוצאת "עקד", תשנ"ו 1996.
    השיר הזה מופיע ב- "מאזנים", כרך ס"ח, גיליון מס' 3, כסלו תשנ"ע, דצמבר 1993, בעמוד 49.

    השבמחק
  2. השיר הזה תורגם לאנגלית על-ידי שירלי גנאור ולערבית על-ידי סמיר נקאש והתרגום הערבי מופיע בספרי "קות אלטיור" בעמוד 110, בהוצאת האגודה האקדמית של יוצאי עיראק בישראל, 2006.

    השבמחק
  3. שלמה שפירא

    ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך

    מה קורה לאחר שפרחת
    ימה קדמה צפונה ונגבה
    ורוקנת מאויים של אלפיים שנה
    שהיו שמורים היטב בפקעת לבך
    ולא יצרת אחרת
    ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך.



    הבלוג: שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר - Shlomo Shapira הקטע: 20/11/2008: שלמה שפירא ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך מה קורה לאחר שפרחת ימה קדמה צפונה ונגבה ורוקנת מאויי...



    שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

    ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך. הבלוג: שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר - Shlomo Shapira הקטע: 20/11/2008: שלמה שפירא ואני יונת השיר היציבה שעל אדמתך מה ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים
    - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר
    שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10194600 - דפים דומים
    נכתב על ידי Shlomo Shapira , 20/11/2008 10:52

    השבמחק

תודה רבה!