יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

שלמה שפירא: אחותי אופירה זהבי איבדה את בנה - רס"ן שאול שאולי זהבי ז"ל בלבנון ב- 1985. היא חייבת להמשיך בדרכו בבוקר, בערב ובלילה / שיר

שלמה שפירא
  
אחותי אופירה זהבי איבדה את בנה - רס"ן שאול שאולי זהבי ז"ל בלבנון ב- 1985. היא חייבת להמשיך בדרכו בבוקר, בערב ובלילה 
  
אחותי אופירה זהבי איבדה את בנה -רס"ן שאול שאולי ז"ל בלבנון ב-85  
ומהיום הראשון לנפילתו ועד היום
היא אומרת:
"הוא הגן על המולדת"
ומאז - כל שבוע היא עולה לקברו
מניחה יד אחת על כתפו מחזקת את עמידתו
ובידה השנייה מניחה את "הקרבין" על כתפה
היא חייבת להמשיך בדרכו בבוקר, בערב ובלילה - 
היא השומרת ב"משמר האזרחי" בשכונת נווה עמל בהרצליה.
וכל בקר עומדת ב- "גורדון" - בית הספר היקר לה מאד 
לא מפספסת אף יום ומשגיחה עם שני ילדים רכים להעביר תלמידים רבים את הכביש בבטחה.
"הם עתיד חיינו מְגִנֵּי ילדינו מבטיחי ארצנו" - היא אומרת לי. .

16 תגובות:

  1. שלמה שפירא
    פרורים פרורים ( על כאב )
    כשכתבתי את השיר לאחותי אופירה לא חשבתי כלל לדבר על השיר. האמת פרצה בִּן רגע ורק לאחר מכן חשבתי שאופירה תמצא איזו-שהוא פירור-נחמה מהשיר.
    ובפירור-הנחמה הרבה כאב יש שם . אימא שבמקום שזרמה אחרת ממה שזורמת לאחר יגונה, הכאב בעצם הוא כאב גדול לה ולנו - המשפחה (כאב כללי) וזאת אם מסתכלים מבחינה אישית וגם מבחינה לאומית .
    ואימא שהולכת לעלות על קברו של בנה כל שבוע ורק לדמיין איזה כאב אצור סב - הוא בעצם הכאב הגדול שלה ,הכאב האישי שלה ואני כאח - האם מסוגל אני להיכנס לכאבה האמתי ואפילו אם כן אני נכנס, עד כמה אני נכנס, עד איזה רובד אני נכנס ומסוגל להיות "נכנס" ובעצם אפילו אני וגם עוד הקרובים לה מלקטים ממנה רק פירורים פירורים .
    אז באים קרובים, עוזרים-מומחים ובעלי רצון טוב אליה לידידות ולהבנה ... ומנסים לדבר "בואי נדבר" ודברו ומדברים ,האם בסכומו של דבר ,ינהרו לנו שרשי מצוקתה? לאופירה יש הרבה ידידים וקרובים שלא מבקשים לחשוף עוד פירור ועוד פירור שהם פירורי כאב בים-הדמעות ,אלא מבקשים שתמשיך ותזרום עם החיים כמונו ,ועם פירורי דאגה אפשר לשרש חלקות של כאב . לא סתם שגם היא נאחזת בידידיה ואומרת "הם דואגים לי", כלומר "הם לא שכחו אותי" גם לאחר שחשׂפו פירורים פה פירורים שם מכאבה ולא "ברחו" ונשארו רואים אותה גם ממטרים בודדים וגם מקילומטרים רחוקים.
    האמת שכתבתי את השיר הזה כשמלותיו זרמו בשתיים שלוש דקות ואני מניח את העט וקורא אותו והבכי מהעיניים שופע כמה דקות. לכאורה, לא כתבתי שיר על כאב ובכל-הוא,כשאני קורא את מה שכתבתי - אני בוכה. אדם אחד אחד בוכה!
    נכתב ב- 20/2/2008

    השבמחק
    תשובות
    1. מ. , 17:40 23/2/2008:
      באשר לשיר שכתבת לאחותך. השיר היה מיוחד בכך שההתפתחות שלו הכאילו איטית גרמה לי לשוק בסייפא של השיר ובמיוחד התחברתי לסייפא אחרי ששמעתי את דר’
      אבנר גליקליך (שכתב 2 ספרים ונפגע קשה במוצב בחרמון ,איבד חברים רבים שם.) ששוחח עם דב אלבוים על פרשת "קורבנות" ובו דיבר בין השאר על הקורבנות של ימינו והשליחה להרג במסגרת הקרבת קורבנות לא בצורה גלויה אלא תת-הכרתית וטוען כי לחברה יש את הצורך החברתי להקריב קורבנות "שום בית מקדש לא הקריב כל כך הרבה קורבנות כמו החברה המודרנית" וכנ"ל הביטוי "החיילים הקריבו עצמם על מזבח המולדת" ובאו והתחברו לי הסייפא של אותה שירה/קינה וועדת אגרנט וזה משגע אותי.קשה לי עם זה.

      מחק
    2. ועוד הערהשל מ.:
      מ. , 17:52 23/2/2008:
      שמת לב שאתה שר התרבות שלי לאחרונה ואילו אני מציקה לך על החיים

      מחק
    3. ראובן אחי משיב:
      , 22:28 23/2/2008:
      לשלמה
      התוספות לשיר אחותי אופירה ,נתנו לנו את חמישה ממדים ואף יותר.
      הראשון שציינת היה המימד הלאומי
      השני המימד האישי
      השלישי מימד הכאב
      הרביעי מימד ההישרדות
      החמישי ממד החברות והרעות שבזכותו יש הטעם להמשיך לחיות .
      זאת דרכה של ישראל היפה אשר דרכה סוגה בשושנים.
      יש לנו כאן התייחסות המשורר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים לעומק ולממדי השיר
      שלך ראובן

      מחק
    4. דפנה ב , 19:18 21/2/2008:
      זה השיר שלך
      זה הכאב שלך
      זה הכאב שלך הרואה את הכאב שלה.
      את הכאב שלה רק היא תוכל להביע, אם תוכל.
      זכותך, כמובן, לשמור על כל מילה בשיר מכל משמר, ולא לשנות, כמו שזכותך לשנות ולהתחשב בהערות, לא לשם פרסום השיר, אלא, אם תרצה. אם תשתכנע, שיש משהו בהערה. המשך לכתוב כמו שאתה מרגיש. כמו שאתה רוצה. חלקת אלוהים הקטנה שלך, שאנו, הקוראים, זוכים להציץ אליה ולחוש שמץ ממנה
      ורק, אנא, אל תיעלב מכל מבקר, עורך, או מישהו שרואה עצמו מבין.

      מחק
  2. אופירה זהבי , 20:24 20/2/2008:
    כשאני קמה בבוקר ומתכוננת לצאת למשמרות, זה גם בזכות מנהלת בית ספר גורדון בהרצליה והמורים והתלמידים וההורים שמעודדים אותי להמשיך הלאה עד כמה שאני יכולה.

    השבמחק
  3. ראובן שפירא , 22:50 20/2/2008:

    שלמה ממש היה מרגש לקרא את השיר
    הוא מבטא את תכנה של אופירה
    כולי נפעם
    כל הכבוד

    השבמחק
  4. שוש ס. , 23:08 20/2/2008:

    אופירה אני מעריצה אותך

    השבמחק
  5. ראובן שפירא,
    לשלמה
    ריגשת אותי עד דמעות
    קשה להבין איך שיר ומילותיו יכולים לבטא מרקם חיים שלם .
    איך מרקם חיים-שלמים יכולים להשתנות ולקבל ממדים אין סופיים .
    מרקם חיים הכואבים את האבדן של יקיר, של יצחק-של שלמה או שאולי-של אופירה .
    החיים ממשיכים והרגשת האבדן מתעצמת
    כמו שציינת הביקור של אופירה בבית העלמין מידי שבוע
    ביקור בו מוצאת כתף לא מאכזבת להישען עליה
    ביקור בו יכולה לספר לשאולי על הקשיים השמחות האכזבות והריגושים
    מבלי לחשוש ובביטחון כי הוא מקשיב לה ונותן לה אות הכוחות להתמודד ולהמשיך .
    בעוד מספר שבועות ימלאו 30 שנה לנפילתו של שאולי
    שלושים שנה של כאב ,תקוה וחלומות עם בני המשפחה האוהבים .
    תודה לך שלמה .

    השבמחק
  6. 31/12/2014, 19:08
    שלמה,
    שירך על אחותך מפלח את הלב.
    דיאנה מ.

    השבמחק
  7. בלפור ח:
    31.12.2014, 21:11
    מדובר כאן בחיים של הקרבה ממש,
    היא עוקדת את עצמה לזכר בנה.

    השבמחק
  8. ריגשת אותי הכי הרבה מכולם מה שכתבו. תודה רבה חיבוק ומברך אתכם...
    אופירה זהבי (אחותי)

    השבמחק
  9. יום כבד, כמו כל הימים שעוברים עליה מאז אותו היום הנורא.
    עדנה ש.

    השבמחק
  10. אכן ערב קשה וכואב, שבו העם מתייחד עם הנופלים וכואבים את כאב המשפחות.
    נזכור אותם.
    ביטאת את זה בצורה ברורה וכנה.
    רבקה ב.

    השבמחק
  11. קטע זה מופיע בבלוג האישי שלי ב- ישראבלוג באתר "וואלה"
    השיר ב- 20/2/2008 16:28
    מלים לאופירה ב- 22/2/2008 06:44

    השבמחק

תודה רבה!