יום שישי, 26 בדצמבר 2014

שלמה שפירא: כמו האלוהים שלי / שיר שהוקדש לפרופ' עקיבא בר-נון / שיר

שלמה שפירא

כמו האלוהים שלי 


אני בפלנטה הקטנטנה שלי, מי אני
ואתה אלוהים המפיץ כוכבים במאמרו
נתת בהם אור ובראת אותי בתדירות יציבותו
בגבולו של אחד מהם שבקצה זנבו
של יקומך הגדול המתפשט
והאור שנתתָ בי שהוא שלי , אינו שלי
והחוקים הפיסיקליים שהם שלי, אינם שלי
והגוף החי המואר שהוא שלי, אינו שלי
ובכל זאת, האמונה שבי שהיא שלי היא כן שלי
ממנה אני בראתי את כוכבי
והכוכב שבראתי הוא שמש
רוצה לאמר - בראתי אור, וּמן האוֹר את עבריותי-יהדותי - על קרביה , חוקיה משפטיה ודקדוקיה
ואם האור הזה שהוא שלי , הוא כן שלי
בכל זאת, יצרתי כמו האלוהים שלי
משהו גדול עצום ורב משלי - את יקומי, כיקומך הגדול.

הערה: השיר הזה נכתב והקדשתי אותו בזמנו, לפרופ' עקיבא בר-נון מן החוג למדעי כדור-הארץ בפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת תל-אביב. השיר נכתב תוך שמיעת הרצאותיו ונמסר לידו של הפרופסור המכובד. כעבור מספר שבועות, השיר פורסם בעיתון "דבר" ב- משא - 04.11.1994, בעמוד 21.

2 תגובות:

  1. ראה את אותו קטע בבלוג זה, מיום יום שישי, 26 בדצמבר 2014, 15:29.

    השבמחק
  2. השיר הזה מופיע בספרי "וידוי מודרני" בעמוד 11, הוצאת "ספרית פועלים", תשנ"ו 1996.
    השיר הזה הופיע בעיתון "דבר", ב- 04.11.1994, ב- "משא" בעמוד 21

    השבמחק

תודה רבה!