יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

שלמה שפירא: בחירות עכשיו - על דעת המקום ועל דעת הקהל אנו מתירין להביע עם כל אחד ואחד מאתנו... / הבעת דעה

שלמה שפירא

בחירות עכשיו - על דעת המקום ועל דעת הקהל אנו מתירין להביע עם כל אחד ואחד מאתנו...


וכך הפכנו למדינה שלא לטובת האזרח, אלא לטובת הניבחר.אתה שואל את עצמך אם להשתתף בסקרים ולעודד סקרים, כי מוצאים שהסקרים הם לא לטובת האזרח, אלא לטובת הנבחר.
נזכרתי מהעבר הרחוק שלפני יותר מששים שנה - הייתי שומע בקולנוע תפארת בהרצליה בשנות החמישים את אבא אבן, את מנחם בגין, את משה סנה בנשימה אחת ובכבוד אחד. אז - מי הכיר ומי שמע על הנשים הבוחשות או על הגברים הבוחשים מאחורי המועמדים וגם של פעילי המפלגות.
והיום:
קשים הבחירות בשנים האחרונות ובעיקר עכשיו. לי קשה עם הפוליטיקה של היום. היום מסמנים אותך בכל מלה שאתה אומר. יש סימון-כוונתי על משפטים ולא סימון ל ברור דעת-משפטים. ובכל ויכוח מגיעים מהר לפסים אישיים. הייתי רוצה לשוב להיות "עיתונאי-מלבן" פרטי-אישי השואב דעת מפה ומשם כמו תלמיד בבית-ספר.
אבל היום - כל ראש-צאן וראש-בקר לנפשו, הופך סוס דוהר בפני עצמו . אנחנו בעידן "הראשים" -ראש ראש ומפלגתו שלו. הרועים אינם רועים וגם אם יש רועים אמתיים, הם מותנאים ובלי חליליות-רגישות-הדעת.  תמצאו אותנו – את כולנו – היום - פרשים על סוסים אלי-קרב עם אגואיזם פרקטי של "הלנו אתה אם לצרינו". רבים מאתנו  גועים וזועקים "חמס חמס" ושיירות הבודדים עוברות. יש געייה בלי ראש שלד וזנב ועדר מאופק ומסודר לטובת עצמנו וסביבתנו. גם אין חתירה לאמונה לצדקת-הדרך, כי אם לכיבוש דרך בכל הנתונים והאמצעים,והדרך בעצמה משובשת, רמזוריה בלגן חרוץ.
אין היום את אותה רעייה אמתית של עם ואזרחיו – בדאגה לאיסוף מוגבלים כושלים ונחשלים ומה עושה אזרח שעדיין לא גיבש דֵּעָת-דַּעַת את מי בוחר?
האם ניתן היום לדבר לשוחח להתווכח ולהבין מתוך סבלנות של הבנה ורעֵות מנימלית כדי לגבש לו עמדה יותר נכונה וברורה?  היום – זה לא מה שהיה פעם! כי יש רגישות יתר אישית ופוליטית ועוינות על רקע מפלגתי . בעבר היה נעים להתווכח בסבלנות ובכבוד-הדדי עם כל אדם על אזרחות ופוליטיקה והיום ב"אור העצמי האיתן" אצל כל אחד ואחד מאיתנו אין אפילו ניסיון לנסות ולהמשיך יחדיו את ה"יש" שבנו.
אנא מכם – אל תקטבו אותי:
אני שׂמאל ואני ימין,אני ימין ואני שׂמאל
לפעמים אני שמאל בתל-אביב ואני ימין בירושלים
ואני ימין בתל-אביב ואני שמאל בירושלים
טוב שיהיה לכל אחד מאיתנו מצע רעיוני אישי משלו, אבל שיהיה גם עם קרקע מעשית משלו בשביל שנחיה טוב יחדיו.
אנא כבדו כל דעה שהיא בחזות טובה ומיטיבה, לנסות למנוע ולהימנע מקיצוניות וגם מקיצוניות של שחור-לבן ועדיין אין אנחנו במצב ש- "הכל הבל". אמריקה לא מחכה לנו, לא בריטניה לא רוסיה לא צרפת לא סין ולא גרמניה, אנחנו כאן ונמשיך לחיות כאן יחדיו ורק כאן, כי אין לנו ארץ אחרת. אין לי ארץ אחרת!

2 תגובות:

  1. שלמה שפירא:
    לו התפרסמתי הייתי נסגר
    כעלים רכים של חמציץ לאור חזק
    הו, אבי, איך לימדת אותי לנשום את האוויר
    מתוך קרקע מכוסה בצִלָּם של עצים ירוקים עבותים ואמתיים
    ואמרת לי תוסיף ותטעין רצון עזרה אהבה
    להצמיחם אף למעלה מסימון-גדילה,
    רקפותיך לעולם לא ישקעו ויטבעו, ימשיכו כלילים בהדרם
    כקיסוסית כזלזלת וכגפן יטפסו לתוך גזעי נפשך
    ובשקט תוסיף קביעות, מעגלי-שורות מבפנים ומבחוץ
    כקמביום המתמיד להעניק טבעות מהות עולם
    לבניין שמך הטוב
    אולי כך תוכל לחמוק בקלות מכל זרקורי האפלה.

    השבמחק
  2. שלמה שפירא: נתקבלה אתמול תגובה מידידה:
    שלום שלמה,
    בארה"ב דודתי תבעה את אחת מחברות הסקרים על כך שהיא הפרה את זכויותיה לפרטיות של דודתי כאשר היא נשאלה דרך הטלפון לאיזה מועמד לנשיאות היא תצביע. דודתי השקטה זכתה במשפט ותרמה את הכסף. דודתי הייתה אישה שלווה וטובת לב. זאת הייתה הפעם היחידה שראיתי אותה זועמת. הסכמתי אתה. מעולם לא השתתפתי בסקרים. אי אפשר לדעת לאן המידע מעובר.
    תודה על כל הפוסטים והשירים.

    השבמחק

תודה רבה!