יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

שלמה שפירא: סילבסטר הלילה ונמשיך לחגוג / שיר

שלמה שפירא

סילבסטר הלילה ונמשיך לחגוג

סילבסטר הלילה ונמשיך לחגוג.
יש חגיגה של שנה ועוד חגיגה של שנה באותה שנה.
יש עולם ועוד עולם באותו עולם.
שנה עולם הם זמן ומקום שאנחנו קבענו לנו.
ובדור שלי שהכרתי - אני מחכה לשנה טובה לעולם טוב.
חלק ממני חוגג
חלק ממני עובד ולוחם
חלק ממני דואג
חלק ממני שותק
חלק ממני כותב שיר
חלק ממני נשאר לתקוות נאמנות העתידות לבוא.
אחד אני יודע. שניים אני יודע. שלוש אני יודע. ארבע אני יודע. חמש אני יודע
שש, גם אני יודע - איך נעלמים לי רבדים טובים משנים ועולמות שונים שחבקתי בהם ולא ישובו עוד. 

31.12.2014

8 תגובות:

  1. אדלינה
    14:43 (לפני 54 דקות)
    לשלמה היקר,
    שיר מקסים!
    אדלינה

    השבמחק
  2. שלמה יקר, שלום.

    קראתי הרגע את שירך היפה. אני עורכת בעיקר את עבודות המסטר והדוקטורט של אחדים מהתלמידים של נתן, אז אולי בגלל זה באה לי ה"חוצפה"
    להציע לך לותר על כמה שורות ולהתחיל ב:

    סילבסטר הלילה
    חלק ממני חוגג
    חלק ממני עובד
    חלק ממני עובד
    חלק ממני לוחם
    חלק ממני דואג
    חלק ממני שותק
    חלק ממני כותב שיר
    חלק ממני נשאר לתקוות נאמנות העתידות לבוא.
    אחד אני יודע. שניים אני יודע. שלוש אני יודע. ארבע אני יודע. חמש אני יודע
    שש, גם אני יודע - איך נעלמים לי רבדים טובים משנים ועולמות שונים שחבקתי בהם ולא ישובו עוד.

    השיר מוצא חן בעיני מאוד, ואני כבר מבקשת סליחה שהעזתי להעיר הערה כזאת על יצירתך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך חנה,
      אם אעשה כך, יש רובד מאד חשוב - נחבא בין שורות השיר - שלא היה מקבל ביטוי בשיר.
      למשל, יש משמעות מדוע הפסקתי ב- 'חמש אני יודע', וזאת בכוונה כדי לחזור ולחדור לשיר כולו וגם לתחילת השיר ולהבינו אחרת. כתבתי כתבה מאד מעניינת כאן בבלוג על :
      "שיר שבעקבותיו נשאלה שאלה: האם אינטרפרטציה של משורר חשובה מזו של הקוראים ? / שיר ודיון על השיר" וזה מופיע בבלוג - יום שבת, 18 באוקטובר 2014, 20:33 .
      ושם, בין השאר כתבתי: "אולי הצייר טוב בציור ציורים והמשורר טוב בכתיבת שירים , אבל אסור לצייר או למשורר לקחת את הסמכות להיות "פוסק הלכה" לגבי הפירוש "הנכון" של ציוריו או שיריו."
      שלמה

      מחק
    2. הצלחה
      גם בשנה האזרחית החדשה.
      יישר כוח!
      אורה א.

      מחק
  3. תודה על השיתוף
    ברכת שנה אזרחית חדשה טובה, בריאה ויצירתית
    מיצרפת שיר שלי, סתם כך:
    ענת זגורסקי שפרינגמן
    מדריך חלקי למטייל באקרופוליס
    תּוֹשָׁבֵי אַקְרוֹפּוֹלִיס אֵינָם עוֹבְרִים בֵּין עוֹלָמוֹת בְּקַלּוּת כְּמוֹ פַּעַם:
    לְנֶפְּטוּן מַפְרִיעַ הַקָּתֶטֶר, הַיָּם נִשְׁפָּךְ לוֹ בְּצוּנָאמִי,
    חֹסֶר שְׁלִיטָה עַל סוֹגְרִים.

    וֶנוּס- בְּדִיּוּק בִּשְׁאִיבַת שֻׁמָּן וַהֲרָמַת שָׁדַיִם-
    הִפְסִיקָה לְדַגְמֵן כְּבָר מִזְּמַן.
    אִיקָרוֹס מוֹדֵד תּוֹסֶפֶת שֶׁל כְּנָפַיִם

    הֶרְמֶס שׁוֹלֵחַ אֶס אֶם אֶסִים,
    אֵין לוֹ כֹּחַ לִשְׁלִיחֻיּוֹת,
    אֲפִלּוּ זֶאוּס לוֹעֵס עִם תּוֹתָבוֹת,

    הַפֶּנְסְיָה לֹא מְכַסָּה עַל מוֹתָרוֹת.
    דְּיוֹנִיסוֹס? הוּא בִּגְמִילָה עֲדַיִן
    וְאַתֶּנָה, לַמְרוֹת הַתַּשְׁבְּצִים

    לֹא זוֹכֶרֶת מַה הִיא.
    רַק לְהֶלְיוֹס עוֹד לֹא נִמְאַס,
    כָּל בֹּקֶר נוֹתֵן הוֹפָעָה שֶׁל אוֹר מוּל חשֶׁךְ

    בַּזְּמַן שֶׁסוּסָיו מְחַפְּשִׂים אֻרְוַת דִּיּוּר מוּגָן.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה נחמד מצידך!!! תודה מקרב לב על ההפתעה והמחמאה.
      בברכת "עונג" לשנה אזרחית נפלאה! ענת

      מחק
  4. חיים ספטי,
    31.12.2014, 21:49
    שלמה היקר שלום רב
    לא הצלחתי לכתוב תגובה באתר ולכן אכתוב כאן בתפוצה לכולם: אהבתי את השיר.
    טוב שאתה שומר על קשר עם החברים. המשך בכך.
    בברכה ושנה אזרחית טובה לכולם
    חיים

    השבמחק
  5. יום ראשון, 4 בינואר ב 16:21, 2015
    Happy New 2015
    For an Year of Light, Love and Creativity.
    Warmest Hug
    Liliana Livneh

    השבמחק

תודה רבה!