יום שבת, 12 באוקטובר 2024

שלמה שפירא: חשיבות התפלה בבית- הכנסת ביום כיפור

שלמה שפירא

חשיבות התפלה בבית- הכנסת ביום כיפור


מי שרוצה להתוודות ולהתפלל ביום כיפור חשוב שיעשה זאת ב- בית-כנסת... :

"אלוהי האלוהים ואדוני האדונים אשר ברא ויצר את האדם בחכמה, להיטיב עמו ברוב חסדיו...הנה

אנוכי בא אליך בעל הרחמים והסליחות...אין לי פה להשיב ולא מצח להרים ראש, מתבושש ומוכלם...ונחפר

ואם אתה דן אותי במעשי, אוי לי, אויה לי, אהה עלי, אויה על נפשי 

במה אקדם פניך...ומה רפואה אבקש...


לאיש הפרטי:

מה שמדבר יהודי בינו לבין קונו הוא בחינת רוח הקודש, 

לב טהור ברא לי אלוהים...וספר תהלים הוא בבחינת רוח הקודש (מליקוטי מוהר"ן).

וחסידי חב"ד אומרים "איזהו חסיד המתחסד עם קונו שהרי עבודתו בבחינת "מעשה טוב".


לאיש הרואה עצמו מתפלל לא רק לעצמו אלא גם על אחרים, נאמר - בספר "המחכים" 

תפלה זו חשוב לומר אותה בבית-הכנסת. "...שליח ציבור טוב ונכון לסדר וגם מפני שאין ליחיד להגביה קולו בתפלתו

שנאמר וקולה (של תפלה) לא יישמע מהמתפלל אלא בלחש כדי לסדר טוב את תפלתו:

"השם (י"י) --- השם - שפתי תפתח...כי שם י"י אקרא הבו גודל בין גאולה לתפלה - אומר המתפלל בלחש...

רק שליח הציבור יחזור ויתפלל בהגבהת קול כדי לומר קדושה בציבור שהיחיד אומר אותה גם לעצמו.


מסקנה - אין אנחנו חיים כיחידים. חיי כולנו קשורים והדוקים בצוותא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!