יום חמישי, 17 באוקטובר 2024

שלמה שפירא: אפריל 2014 בחוברת "שמנת" 34 - שרלי שטרית מראיינת: יצחק ספורטא "מעצבן - כזה הוא, בלי שום "אוונטה"

שלמה שפירא

אפריל 2014 בחוברת "שמנת" 34 - שרלי שטרית מראיינת: יצחק ספורטא "מעצבן - כזה הוא, בלי שום "אוונטה" 

הוא מלמד בעיקר אתיקה ועסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ומשחרים אחריו בכל נושא חברתי.

ייסד עם יוסי דהאן את אתר הדעות "העוקץ".

...בלטו לי הפערים החברתיים , בעיקר אלה הקשורים לאתניות של אנשים...התברר לי שבישראל יש לכל הסוציאל-דמוקרטים בעיה, שהם לא שמים לאתניות, הם מתעלמים ממנה, עד היום. וטענתי שבשביל שיהיה צדק בישראל, צריך תנועה של מזרחים. כשאתה "מושעה בחברה בה אתה חי ... הבנתי...שאדבר עם אנשים, להקים איזו תנועה...אתה צריך להיות פעיל כל הזמן. אני לא אומר: לך להפגנות כל הזמן, אבל אתה לא יכול לצפות שאיזה מנהיג יפתור לך את הבעיות...יש אנומליה בישראל. מצד אחד, כששואלים את העם, שמונים ומשהו אחוזים אומרים שהם מבסוטים מהחיים: אבל תשאל אותם "מה המצב?" יגידו לך "החיים בזבל". מעמד ביניים זה גם תרבות, לא רק כסף, וכשאתה מסתכל עליו כמותית, הוא הולך וקטן, חלק עולה וחלק יורד...מבחינת השפעה, אם אני חבר כנסת או מרצה - באוניברסיטה יש לי יותר השפעה. אבל פה אין "גרנטי" של הצלחה. לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא. זה צריך להיות חלק אינטגרלי של החיים שלך...הדבר העיקרי הוא התמדה...כוחות גדולים עובדים נגדך..."אני חושב שאני דווקא הילד הטוב של האקדמיה...לאקדמאים יש אחריות כלפי החברה...בשביל ללמוד, לא מספיק שהאינפורמציה נמצאת איפשהו. אם אתה רוצה נתונים, תיכנס לרשת ותחפש בלי אוונטות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!