יום חמישי, 22 ביוני 2023

שלמה שפירא: על יתושה ויתושים

שלמה שפירא

על יתושה ויתושים


שיר היתושה

יתוש - ליתר דיוק ,יתושה

הפריעה תנומתי

גופי לה נקבים נקבים, חלולים חלולים

גומעת מדמי, מצלקת מנוחתי

לילה קשה ועד עלות השחר מגרד בבריאתי

מכלב בצפייתי

במטפח-כנפים לפנים, הסבתי כל מארב

לבוא בדין ודברים:

איך יתכן שבמאה העשרים ואחת עם מכ"ם, עם מחשב...

יתושה כמנהגה נוהגת ועולם כמנהגו נוהג.

27.06.2007

יתושים כלבי


היתושה כלבית, לא היתוש  

מתשישה ראש של אזרח רגוע

מנסה למלוך כמו מרי אנטואנטה

דוחפת אפה לכל מקום כמו כלבת פודל

לעקוץ לעקוץ בלי רשות ובלי רשות אימא ואבא.

6.06.2010

 

רודנות

אני לא מבקש לעשות מיתושה גַ'מְמָלִית מפורסמת מכל החיות.

היתושה עוקצת עוקצת ועוקצת.

עקיצותיה מכות וגורעות  שקט מהגוף והנשמה.

יתושה מגיעה - לא עוזבת אותך, נדבקת בך

מוצצת דמך, נעשׂית כבדה כבדה עשירה.


מציצה-רודנית שלה משוגעת להט סביב גופך
מחפשׂת פינה קטנטנה בעורפך, בעורך ועוקצת נשמתך.
ביום בערב ובלילה סביבך, סוגרת אותך והיא חופשיה,
מצצה דמי, מצצה נשמתי. 
יש שׂביעות רצון לקום ולהרגה!


17.07.2019

שלא מבין, יבין

תעני לי באהבה
תעני לי בקמצוץ של חיבה
תעני לי רק פעם בקמצוץ של חיבה
תעני לי רק בסתם של אי יושר
במקום שנתווכח, נעשה אתנחתא.

כרגע, עקצה אותי בביתי יתושה
השאירה אותי לחפש באקרובטיקה את זאת שמצצה את דמי
דם, לפעמים, משאיר גם סימנים.

30.06.2020

המורה העוקץ כיתושה

עקצה אותי בשנייה יתושה, גרמה לנפיחות ולגירוד בתנוך האוזן הימנית.

מיד נזכרתי ב- "דומיניק סנה" - כוכב הסרט "עקיצה ב- 60 שניות" וזאת הייתה עקיצה שמחה לפני עשרות שנים

ובאותו זמן עצוב לי כשנזכרתי במורה שלי בבית הספר, המורה לתורה וסעיפיה, והמורה לא עקץ אותי אלא משך בתנוך אוזני.

אז הייתי בכיתה ד'

כבר ידעתי פרקים שלמים בתהלים בעל פה, התפללתי מ- "סידור", הורי כבר לימדו אותי עברית על ידי מורה פרטי.

והנה אני בא לכיתה, נהיר לי מה שהמורה אמור ללמד ואני מנסה לעזור בשקט בשקט לתלמיד שיושב לידי ולעוד תלמיד יושב לפני.

המורה לא אוהב זאת, עובר קדימה מאחורי התלמידים ומסתובב ומתקרב לידי ומושך את תנוך אוזני. אני כבר ידעתי למה המורה הולך אחורה ומסתובב קדימה, גם אם הייתי מכסה בידי את אוזני, המורה פוקד על התלמידים לרשום את המילה שאמר במחברת - עכשיו-עכשיו - כשידי הימנית שלי כותבת והמורה מושך חזק את תנוך אוזני הימנית.

מ- משיכות הרבות שלו, תנוך אוזני הימנית התעוות בצורתו.

עד היום - אינני סולח לאותו מורה.

4.10.2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!