יום שני, 19 ביוני 2023

שלמה שפירא: ביקור נשיא איראן בוונצואלה, בקובה ובניקרגואה / שלחו לי וזה מעניין אותי ואולי אתכם

שלמה שפירא

ביקור נשיא איראן בוונצואלה, בקובה ובניקרגואה / שלחו לי 
שלחו לי מ- Administrative assistant at Tel Aviv University 
וזה מעניין אותי ואולי אתכם

זמן איראן מס' 81 | 18 ביוני 2023

ד"ר רז צימט

באמצע יוני 2023 קיים נשיא איראן, אבראהים ראיסי, סבב ביקורים בוונצואלה, בקובה ובניקרגואה. במהלך ביקוריו נחתמו הסכמי שיתוף פעולה ומזכרי הבנה בין איראן ושלוש המדינות בתחומים מגוונים, בהם חקלאות, אנרגיה, תקשורת, טכנולוגיית מידע, תחבורה ימית, השכלה גבוהה ותרבות. במסיבת עיתונאים עם נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, אמר הנשיא ראיסי, כי שתי המדינות החליטו להגדיל את היקף הסחר ביניהן מ-3 מיליארד ל-20 מיליארד דולרים בשנה. הוא ציין כי היחסים בין טהראן לקראקס אינם מוגבלים לדיפלומטיה בדרג נמוך אלא קשרים בעלי אופי אסטרטגי (תסנים). ביקור הנשיא ראיסי בוונצואלה התקיים בדיוק שנה לאחר ביקור הנשיא מדורו בטהראן, במהלכו חתמו שתי המדינות על הסכם לשיתוף פעולה ארוך טווח של 20 שנה בתחומי הנפט, הפטרוכימיה, ההגנה, החקלאות והתרבות (רויטרס).

3 תגובות:

  1. איראן בוחשת בכל העולם - ביבשות אמריקה, בארה"ב וגם בישראל. זהירות! נחש צפע!

    שולח: אחד העם

    השבמחק
  2. שלמה, זה מעניין. תודה

    אלה,
    19.06.2023, 12:27

    השבמחק
  3. כמו כל האיראנים - נחשי צפע

    קטיה ס. ,
    19.06.2023, 12:41

    השבמחק

תודה רבה!