יום חמישי, 1 ביוני 2023

שלמה שפירא: חתונה בין ירדן לסעודיה / חוסיין בן עבאללה וראג'ווה אאל סייף

שלמה שפירא

חתונה בין ירדן לסעודיה / חוסיין בן עבאללה וראג'ווה אאל סייף

בילדותי ידעתי מהי מלוכה. בבית ספר עממי שרנו למלך פייסל השני, בפתחו של כל בוקר "ג'א אלמאלך, אוח'וו סלאם" / "בא המלך והצדיעו לו שלום". למרות שבפועל המלך "פייסל השני" היה קטן ונשלח לבריטניה ולמד עם קרוב משפחתו חוסיין מלך ירדן ובהגיעו לגיל 18, ב- 1953 קיבל את השלטון בפועל מ- דודו עבד אל-אילה שמונה לעוצר עד בגרות המלך.
 
אני בישראל -בשנת  1951 - מאז שרתי את המנון העם היהודי "התקווה. 

טראגי היה גורלו של המלך פייצל השני ו בשנת 1958 קצין בצבא המלך בשם "עבד אל-כרים קאסם" עשה הפיכה צבאית ופייסל השני נתלה בכיכר בבגדאד.
אני אומר זאת כי "קרוביך יקרבוך ויחזקוך וקרוביך יחלשוך" כי הנסיבות גם מכתיבים התקרבות או התרחקות וגם מעבר לזה. יש להתריע בפני בעיות ושערוריות שיכולים להתרחש בבתי-מלוכה. עכשיו - יורש העצר הירדני - חוסיין בן עבדאללה מתחתן עם רג'וואה אאל סייף ממשפחה אמידה ומשפיעה מאוד - משפחת א-סודיירי - מערב הסעודית וקשר של דם קושר אותה עם מלך סלמאן מלך סעודיה. לכאורה, קשר משפחתי כזה, יכול לחזק הקשר בין שתי המדינות, אבל תמיד צריך להיות עם אצבע על ההדק שלא יהו שיבושים, ואני תקווה שקשר זה יעצים שלום בין שתי המדינות וגם יעצים את השלום בינינו הישראלים לבין ירדן וסעודיה.
1.-6.2023


2 תגובות:

  1. לפי - קטי סלומון - שחיה בבגדאד בשנת 1958 - המלך פייצל השני לא נתלה, והנתלים היו "נורי אסעיד" - ראש הממשלה ו- "דודו של המלך". המלך נורה על ידי הפולשים לארמון יחד עם הנשים בארמון והיורה היה אחד החיילים שאחיו מת וטענתו שלמלוכה היתה יד בזה.

    השבמחק

תודה רבה!