יום רביעי, 21 ביוני 2023

שלמה שפירא: לרגל "שבוע הספר" - כמה התבטאויות מן הספר "קולות מן ההרים" ל- חאלד חוסייני, הוצאת "מטר". 2013

שלמה שפירא

לרגל "שבוע הספר" - כמה התבטאויות מן הספר "קולות מן ההרים" ל- חאלד חוסייני, הוצאת "מטר". 2013


מעמוד 335:  "יש אנשים שמסתירים את העצב שלהם טוב מאוד. אני חושב שבלבו הוא היה עצוב."

מעמוד 129 :  "אני יודע שיש אנשים שחווים אומללות, כמו שאחרים חווים אושר, בינם לבין עצמם, 

                   בעוצמה רבה ובלי מפלט".

מעמוד 204: מראיינת -  א"ב" /  הוא היה פטריארך, לא? ואת קראת תיגר על כל מה שהוא ידע, על כל מה שהיה יקר לו.

                  טענת, באמצעות חייך והכתיבה שלך, שמגיע לנשים לפרוץ גבולות חדשים, 

                  שתהיה להן דעה בכל הנוגע למעמדן, ואפשרות להגשים את עצמיותןהליגיטימית. 

                  את עררערת על המונופול שהיה נחלתם של גברים כמוהו במשך עידניםן.את אמרת את מה 

                  שלא היה יכול להיאמר. ואת, אפשר לומר, ניהלת מרד קטן של אישה אחת .

                 הסופרת - נ"ו / ואני לתומי הערכתי שאני כותבת על סקס...כעסתי על עצם הרעיון שצריך להגן

                 עלי מסקס. שכאישה צריך להגן עלי מהגוף שלי עצמי. ונשים, כידוע לך, אינן בוגרות 

                 מבחינה רגשית, מוסרית ואינטלקטואלית, הן חסרות שליטה עצמית...

מעמוד 317: ...הבנתי שהעולם אינו רואה את מה שבתוכך ועוגמות נפש והחלומות שנחים תחת מסווה של עור ועצם. 

                 ושזה פשוט ומגוחך ואכזרי עד כדי כך...יופי הוא מתת-אל ענקית , שניתנת סתם כך, באקראי, בטיפשות.

מעמוד331: אמא ואני? באיזה שהו מקום, אני חושב שמוטב להמשיך לנהוג כפי שעשינו עד כה, להתנהג

                כאילו איננו יודעים כמה מתאימים היינו זה לזה, כך זה יכאיב פחות.


תגובה 1:

  1. ראה גם קטע שלי שפרסמתי ב- וואלה על:
    21/1/2014 12:31"רודף העפיפונים"ל-חאלד חוסייני,מאנגלית:צילה אלעזר,ייעוץ:ד"ר שאול שי,2004

    השבמחק

תודה רבה!