יום שישי, 28 באוקטובר 2022

שלמה שפירא: אלאונורה לב בכנס "האשכנזים" / הסופרת המתנגדת לתפיסה מהותית שהיא גם הזויה (עם תגובות)

שלמה שפירא

 

אלאונורה לב בכנס "האשכנזים" / הסופרת המתנגדת לתפיסה מהותית שהיא גם הזויה

 

 

האמת שרציתי להביא עוד דברים מכנס "האשכנזים" ביומו השני ובשניה אחת סורסה כוונתי . יצא שבציטוט אחד ובסיכום הציטוט האחד הזה ננעל הכנס . כנס מכובד ונכבד אקדמי ומלוטש פתאום מסכמת אותו הסופרת אלאונורה לב כמו בשאול הפרוע . אלאונורה לב סופרת שכותבת עברית ,ישראלית מאז ילדותה ,נולדה בפולין והגיעה לכאן כשהיתה ילדה קטנה "מן הפולנים ,האשכנזים של האשכנזים " שיצאה אל אור העולם האשכנזי כשראתה שרבוט בתחנת אוטובוס ברמת גן הקורא "מוות לאשכנזים" והיא הוסיפה בנעילת הכנס שלא היתה רוצה שלא אשכנזים יהיו בין אלה שתתן בידם שיכתיבו את הנהגת מדינתנו למרות דמוקרטיותנו וחשבתי שפתאום אני נמצא "ברומן הזול האשכנזי שלה" . ושוב היא הסתמכה על ציטטת צ'יטוט המופנה לאשכנזים מן האינטרנט .הציטטה קשה ובלתי נסבלת,משמיצה , מופרעת ,זולה, מעליבה ומתריסה לשקר וכזב שכל ישראלי בר דעת ולא חשוב מה מוצאו היה מוקיעה .היא נכתבה ללא שם ומי יכול היה להיות ? מזרחי ,ערבי , אינטרסנטי , הופך בהפוך על הפוך ... אז איך אקרא לסופרת שאהבתי ושהערכתי ופתאום היא בשבילי סופרת הזויה שבטויה "אני מתנגדת לתפיסה מהותית" כבש אותי אך ברור לי היום שאולי כל שליפות הרהוריה בעיקר באות מן הבטן מן הבטן. לשאלתה הספרותית "איפה נמצא האקשן האמיתי" ואני רוצה לענות לה ,שזה לא באינטרנט ,כי האינטרנט יכול לשגע לא רק ברי דעת אלא גם עכברים ופילים. ולזכור שלא בציטוט עורבים אינטרנטי  נחזיק את המדינה ושעלילה היא עלילה ביצירה אבל גם היא לא עלילה לשם בנית עלילה .  ונשאלת השאלה האם היה ראוי להביאה למעמד זה ,למרות בקיאותה בנושא . נכון שהיא סופרת מבריקה עם פרסים שנחנת  בעושר לשוני וברוב תנופה יצירתית ויודעת גם לשבות את קהל מאזיניה והפעם האשכנזי ,אבל דווקא היא האחרונה שסכמה את הכנס ,למרות שלאחר מכן היו הסתייגויות לדבריה ולאחר מכן תם הכנס . וחבל חבל כי הכנס היה לכל אורכו "נשמה טובה" לכולנו . 


תגובות:

1.

Shosh , 16:07 29/2/2008:
לא הבנתי, היא יצאה נגד הציטוט ברחוב או נגד האשכנזים. מה היה הנושא המרכזי של ההרצאה שלה?

2.

שלמה שפירא , 16:11 29/2/2008:

זה היה לאחר שהרצתה בסימפוזיון "האם קיימת מהות אשכנזית?היא דברה וכל האחרים דברו :אהרון מגד,נאוה סמל ואניטה שפירא ולאחר שאלות ותשובות של הקהל ופתאום בום,קוראת צ’יטוט מהאינטרנט נגד האשכנזים ,צ’יטוט מלוכלך מאד ולאחר ציטוטו אומרת בריש גליה את שאט נפשה מהכותב וקושרת את כל הלא אשכנזים בכך.וזה הדהים אותי ,כי יש מלבד ספרותה הכתובה יש פרק בטליויזיה החינוכית-חינוך- "בובה של חלום"על עם ישראל בארץ בנושא "אלאונורה וסמי מיכאל משוחחים על חוויות העקירה הלשונית כחוויה מרכזית שעיצבה את תודעתם האישית והאומנותית. " . אמרתה היתה אישית שבטאה את משאת נפשה ואין לי שום טענה נגדה ,אלא שנאמרה במקום ציבורי אקדמי ועלולה הכוונה להתנחל באי אלו עשבים שוטים שיקבלו את הנאמר כלשונו.

3.

גם מזרחית , 18:22 1/3/2008:

הייתי בכנס ולא זכור לי שהיא אמרה בכלל משהו כמו שהיא לא היתה רוצה שלא אשכנזים יהיו כין אלה שתתן בידם שיכתיבו את הנהגת מדינתנו. זה נראה לי סילוף גמור של דבריה. היא הקריאה מאתר כהאניסטי וטוקבקים באינטרנט כדי להראות שהשנאה עוד לא עברה, השנאה חיה וקיימת. וחשוב לא לטמון את הראש בחול ולהילחם בה, מזרחים ואשכנזים ביחד.

4.

שלמה שפירא , 07:23 2/3/2008:

יש פה דינמיקה של עם שאומרים לו "חזור אל ארצך " וצריך ליידע אותו שלעולם לא יחזור אל ארצו למנוחתו ולנחלתו . הדילמה קשה ונוראה ובתפר הזה קמים "מתבטאים מלוכלכים מכל הסוגים והמינים" אבל אל לנו להיתפס ל "גיהנום חברתי" ולהוסיף עלינו עוד מצוקה קשה . ובהחלט אני מבין את מצוקתה של הדוברת ושל בעלה בשלבי חייהם ואני מצטער על כך . אולי מדברי אפשר לחשוב שאני לא מבין את
מצוקתה אבל אני חרד (לא מחרדי!) בדיוק כמוה ובהחלט אני מצטער על "הדרת שֵנתה" אבל בהאדרת לכלוכים עלולים להגיע לעוד "מצוקות" לא נודעו . איני רוצה להתנצח ב"פרוטות האומללות" ,אבל בהחלט אפשר להצביע על "פרוטה אומללה "כ"קוריוז" ,למשל, להביע אותו אחרת למרות הטון המצוקתי שבפנים ולהראותו בעין האקדמית של המקום . הציטטה אכן ציטטה מלוכלכת מהגיהנום הכי נוראי שעברנו , אבל אל לנו להסחף אליו והרי יש רבים כאלה בסביבת ארצנו ובמרחקותיה ולא סתם נשמעו תגובות בחדר (לא שלי!) ולא סתם ניתנו מלות הרגעה מהמנחה .אני לא מחפש "ועדת חקירה" ,יש תמליל שמור להרצאה כולה עם הטונים ו

5.

אלאונורה לב , 10:45 25/4/2008:
שלמה, אתה מבלבל במוח. הגעתי במקרה לבלוג שלך ואני לא מאמינה למראה עיני. מ ע ו ל ם לא אמרתי את מה שאתה טוען שאמרתי!!! הבעתי את ההתנגדות התקיפה ביותר שאפשר לכל סוג של גזענות. מדהים אותי שאתה מסוגל לעוות בצורה כזאת את דברי. מה קרה לך?

6.

שלמה שפירא , 12:57 25/4/2008:

אני באמת מעריך את אלאונורה לב ואת כתיבתה ,וחבל שנכנסו ראשינו בין שני הרים גדולים ,כי בכתבי את דברַי אלה לא רציתי לפגוע במישהו ,אבל לא סתם הגבתי לדברים ,ואם שנינו מגיבים ומעירים זה לזה ,זה סימן שאולי "נפלנו בין כוונות" וטוב שמעמידים דברים על דיוקם ובכל מקרה ייצא ההפסד בשׂכר שיבואו דעותינו החשובות מאד לאחר הליבון ומה גם שאת דעתה הבסיסית של אלאונורה לב אני מחזק ואני מוקיר , ובכל מקרה סליחתי לה קיימת .   

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!