יום שישי, 21 באוקטובר 2022

שלמה שפירא: להביא את העדה שלנו (עולי לוב) לראש המפה החברתית, שכל בני העדה הלובית יהיו גאים במוצא שלהם ולא ינסו להסתיר זאת


שלמה שפירא

 

שלומי נעים, שחקן, קומיקאי, זמר, חזן ופייטן, "ילד" בן 23, חי ונושם את השפה והמסורת של יהודי לוב כאילו נולד שם, בלוב.

מתוך "עאדא" 144 - עיתון קהילת יהודי לוב, ספטמבר-אוקטובר 2013.

 

מה החלום שלך?

לפני הצבא רציתי להחליף את הרמטכ"ל,...

אז מה החלום שלך עכשיו?

יש לי הרבה שאיפות, אחת להביא את העדה שלנו לראש המפה החברתית, שכל בני העדה הלובית יהיו גאים במוצא שלהם ולא ינסו להסתיר זאת.

יש כאלו שמסתירים את המוצא שלהם? למה להם לעשות זאת?

אין מה לעשות, תמיד יהיו את אלו המשתכנזים...מי שלא גדל בתוך העדה עם הזמן מסתייג ממנה, מהעדה שלו, אני גדלתי בהווי של הקהילה הלובית ברעננה, הרבה אנשים לא מאמינים לי, חושבים שגדלתי במושבים כי במושבים את יכולה למצוא צעירים בגילי שמדברים ערבית טריפוליטאית...אבל אני לא חי בבועה או לכוד בבואה הלובית שלי, עם החברים שלי אני כמו כל צעיר במדינה, אוהב לבלות עם החבר'ה, לשתות בירה על שפת הים, לשחק ולשמוע מוסיקה. אני בן אדם רגיל. 


ניצה נסרין-טוכמן:

אין לובי ובמיוחד לובית, שמגיע לאירועים, לנופשים ובעיקר לבושאייף (בית הכנסת המרכזי ליהדות לוב - מושב זיתן) שלא מכיר אותו. צבר שעושה "בית ספר" ללא מעט זקנים שנולדו שם, הנותרים פעורי פה למשמע השירה, והפתגמים שיוצאים מפיו בקצב מעורר השתאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!