יום שלישי, 11 באוקטובר 2022

שלמה שפירא: שלמה זנד יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית

שלמה זנד יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית

 

שלמה זנד עם הטרנד שלו "הזמן והדמיון" מחבר הספר "מתי ואיך הומצא העם היהודי"  

יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית (אחת הכתבות המעניינות על הספר הופיעה ב"אלקודס" ב-13/11/2008, שמנצלת דעה של איש מחקר יהודי החוקר באוניברסיטה על רמה, באוניברסיטת תל-אביב כדי לתעתע ביהודי בנושא רגיש מאד לכולנו בימים אלה על זכותנו בארץ-ישראל.  

אצלנו עורר הספר סקרנות מצד אחד ופולמוס ומחלוקת מצד שני כי הנושא שבו דן הספר על מוצא היהודים תוך כדי צלילתו לעומקי ההסטוריה מדגיש את הלאום היהודי כחלום ומשליך על  מעמדם האזרחי של הישראלים של היום.  

הנושא רגיש כל כך כי יש הטוענים שספרו הוא המצאה של שלמה זנד ורבים השגיאות והאי דיוקים והמניפולציות בו ויש המצביעים עליו כ"עלבון למחקר האקדמאי".

אז זנד מצא! וכך- זה אומר ככה וזה אומר ככה... ככה! ככה!ככה!

צריך לזכור שלמרות שהחשיבה מעניינת, בין "היהדות-הכנענית זנדית" לבין "היהדות הפזורה שלאתה בחרתנו ולהשיבנו לחיות בארצנו" מתקיימת מציאות ולא רק שיבוץ עוד נקודה בדעות הקמות על ההיסטוריה היהודית ואין המלאכה קלה לאלה ולאלה. חוקרים התפרנסו ויתפרנסו מכל נקודה במרחב ההיסטורי ולך תוכיח אם נקודה חדשה עומדת במבחן המשך חקר הזמן.  

לפלשתינאים ולערבים אין צורך בהוכחת חקר הזמן. אין להם סבלנות ואין להם זמן והכותרות הן ההוכחה .

 

  

  שלמה זנד יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית - שלמה שפירא ...

הבלוג: שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר - Shlomo Shapira הקטע: שלמה זנד יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית 28/02/2010: ...שלמה שפירא שלמה זנד יכול ...
israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode... - לפני 2 שעות

הבלוג: שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר - Shlomo Shapira הקטע: שלמה זנד יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית 28/02/2010: ...שלמה שפירא שלמה זנד יכול להתברך בהדים הבאים מהתקשורת הערבית שלמה זנד עם הטרנד שלו "הזמן והדמיון" מחבר הספר "...

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 28/2/2010 10:45  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!