יום רביעי, 8 באוגוסט 2018

שלמה שפירא: אני יהודי שעזבתי את הגולה כדי שאחיה במדינה יהודית. אני לא מאנשי השמאל ולא מן הימין, אני מן היהודים. לא מתבייש להגיד שאני מבקש שיהיה דגש חזק יהודי בהבעתו של עם ישראל על ארץ ישראל. / הבעת דעה

שלמה שפירא

אני יהודי שעזבתי את הגולה כדי שאחיה במדינה יהודית. אני לא מאנשי השמאל ולא מן הימין, אני מן היהודים.
לא מתבייש להגיד שאני מבקש שיהיה דגש חזק יהודי בהבעתו של עם ישראל על ארץ ישראל.

עברו שנים מאז שקבלנו את עצמאותנו והדגש היהודי על ארץ ישראל הולך סחור סחור ולאחרונה בסחירות גדולה.
לדעתי, הבחישה הזאת מניצנים פוליטיים ללא בסיס אמתי.
המדינה עומדת בפני ניסוחים מפורטים והיא עושה זאת בהתאם לחיים החברתיים והמדיניים המסובכים והמורכבים בימינו.
על דבר אחד אסור לנו לוותר - ארץ ישראל חייבת להדגיש במדיניותה שהארץ היא יהודית.
יישמעו מענות וצעקות, ובדבר אחד אני מזהיר את שלושת הרשויות: המבצעת, המחוקקת והשופטת שלא יוותרו על הציווי שארץ ישראל בסיסה יהודי וחייבת להיות יהודית.
כמובן, שחייבת להיות הדגשה ברורה שיהיה שוויון במדינה לכל אזרחיה. היחס לכל תושב וגם לגר מעוגן בחוקים ונזכור שהוא מעוגן גם בתנ"ך, הוא גם יסוד לחוק המבטיח שוויון לכל אזרחי המדינה, בלי הפליות.
זה לא סותר שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. מה גם שכבר ישנו חוק יסוד - חוק השבות - שמעגן את זכותו של כל יהודי לעלות לארץ ישראל וניעזר בתנ"ך "לזרעך נתתי את הארץ הזאת".
כשחייתי בעיראק לפני עלייתי ארצה, לא נתנו לי וליהודים לחיות כיהודי עם שוויון עם תושבי עיראק. אם אתם כבר שכחתם, אני לא שכחתי.
מדינת ישראל בארץ ישראל יהודית היא. כל הגרים בתוכה אחי הם ומתקבלים על-ידי באהלן וסהלן מרחאבה עזיזה מִנִּי לָכּום.

8.08.2018

תגובה 1:

  1. 8.08.2018
    אמרת בפשטות את האמת הברורה:
    שבנו לכאן להקים את מדינת העם היהודי.
    לכן גם נוצר חוק השבות.
    בלפור ח.

    השבמחק

תודה רבה!