יום שבת, 11 באוגוסט 2018

שלמה שפירא: די לי בשׂפה שלי / ליוסי אלפי

שלמה שפירא

די לי בשׂפה שלי
               ליוסי אלפי

פעם התלהבתי ממנה.
פעם האמנתי להּ.
אף פעם לא יכולתי לדבר בשׂפתהּ והתרגשתי
כולם התרגשו ממנה, גם יוסי אלפי.
יוסי אלפי קרא את ספריה ולא היה לו את הספר שלי וראיין את שנינו על ספרינו, 
דיבר עליה ולא דיבר עלי
אלפי שאל למה אני שפירא וחסל 
אותה שאל להתרוננות מקסם שירתהּ
מה אז הבנתי
רוצים את קרבתהּ כי אולי רוצים לדבר בשׂפתהּ:
הביאה ירח ואמרה שמש, שיבשה שקיעה והגתה זריחה...
התחלתי להבין את מה שאני לא מבין 
גם אם תסתאן אמירה ותסתאן לא יסאן לבי
לא אזרום לשׂפתהּ
לא אִזָּרֵק שוב אל שׂפה בלי מולדת כי מולדת היא יבשת ולא דבשת
במולדת - לא מוצאים זיקית מתוחה על פטמות שׂפתיים בלי חלב אם.
אם אמירה בת סלימה היא "הספיריט של הטבע", מסופקני
יבוא הטבע וישפוט.

11.08.2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!