יום שבת, 6 ביולי 2024

שלמה שפירא: קו קו קו / שיר

שלמה שפירא

קו קו קו

בצעירותי - שנים רבות שיחקתי שחמט וניצחתי.
שנים רבות - אני כבר לא משחק שחמט - לא רוצה לנצח, לא רוצה להפסיד.
כיונה עיקשת - "קו קו קו היא תבוא, עם עלי של זית היא תבוא"...לאחר מות יונתי אף יונה לא תישא חן בעיני.
גם אם באה עורבת להלך כדרך היונה, את שתי הליכותיה תאבד, אני אמשיך להתפלל בשולי בגדו של אלוהים.

לאחרונה, הכרתי אישה חכמה עיקשת כיונה שאומרת:: "בורא עולם לא נותן משהו שלא עומדים בו...בורא עולם יודע להכיל ולהנחיל בנו כוח ומי אני - אני ממש כלום"
מסתבר שיונה עיקשת זאת מזלה "דלי" - בחודש שבט - וזכותו של משה רבנו עמדה בחודש שבט וחז"ל אומרים שמשה רבינו ביאר את התורה בחודש שבט ובחודש שבט חוגגים לאילן...
ה- "דלי" משמש לדליית מים מהבאר וככול שהדלי יורד יותר מטה כך הסיכוי לעלות עם מים יותר גבוה, הדלי מלמד אותנו ככול שהאדם יותר מנמיך את עצמו כך הוא יזכה שהקב"ה יותר יגביה אותו,
"ארוממך ה' כי דליתני" - למילה דליתני ישנן שתי משמעויות הפוכות מצד אחד דליתני הוא מלשון דל, עני ואביון ומצד שני, דליתני הוא מלשון רוממני - הוי אומר הגביה אותי שזה ההפך הגמור מלשון דל..

בחיים המסובכים שלנו בדור הזה ובדור הבא: נמשיך להאמין באלוהים, גם נמשיך להאזין לשירת היונה - חייבים להיות גם קצת מוזיקליים - "המוזיקה היא ללא ספק המתווך בין החיים הרוחניים לחושניים." - לודוויג ואן בטהובן

אישה חכמה את! : "נסי קצת לאהוב גם מוזיקה."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!