יום רביעי, 17 ביולי 2024

שלמה שפירא: אמת נולדת תוך מאבק

שלמה שפירא

אמת נולדת תוך מאבק

נדרשת חקירה ממלכתית לעומק כשכל חומרי התשתית פתוחים ומונגשים לעיון לבדיקת מחדלי ה- 7 לאוקטובר 2023.
אמת נולדת תוך מאבק.
"ליבי כהן מגורי" אומרת: "אני חיה בתוך מאבק בלתי פוסק. האם אתם מצליחים להבין מה זה לחיות כל הזמן במלחמה ההיא-הזו? מהרגע שאני מתעוררת כל הזמן אני נלחמת..."

אצל הדתיים התהפכו היוצרות - התלמידים הדתיים טוענים שלא יתגייסו לצה"ל. ר' חיים מוולוז'ין שהמילה מתאבק היא מלשון מאבק. לתלמיד אסור לקבל את דברי רבו אם יש לו קושיות עליהם, שלפעמים תהיה האמת עם התלמיד ולא עם הרב. הרבנים שלהם מלמדים את תלמידיהם לא להתגייס לצה"ל שהרי: רבי חיים מוולוז'ין לימד את תלמידיו שהמילה "מתאבק" הוא מלשון "מאבק" ובמקרה ההתגייסות אסור לתלמיד לקבל את דברי רבו אם ישלו קושיות עליהם והרי הקושיות ברבני הקושיות עצמם.

את "ארץ ישראל" קיבלנו מ- "ישראל" - "יעקב אבינו" שמידת "אמת" בו - הדגל לעם ישראל. "תתן אמת ליעקב", ובספירות היא מידת "תפארת". חיי יעקב/ישראל אבינו רצופים מאבקים והתמודדויות: עם עשיו, עם לבן, ושוב עם עשיו, ומאבק עם מלאך רע ועוד מלאך רע, אפילו את סיפור "דינה בת לאה" בשכם חייב היה לחוות על בשרו. (לאחר שנים גם רש"י לא פרגן לו).

בארץ-ישראל של היום היש "אמת" ב- "ישראל" - אצל פוליטיקאים ואנשי ממשל בישראל ? כיסאות "לולה" להם ו- "לולים" להם להשכיבנו תינוקות  בכנסת ישראל ובממשלת ישראל. ולא שכחו עם גיוס חובה לכולנו ולא לחרדים.

3 תגובות:

  1. כתבת נפלא!
    תודה
    14:04
    החזרת אותי לספר מיכה, פרק ז' המסתיים בפסוק כ' - "כחתן אמת ליעקב".

    עדנה שפירא, הרצליה

    השבמחק
  2. הכתבה מעניינת מאד

    רחל הדר
    17:52

    השבמחק

תודה רבה!