יום רביעי, 25 בינואר 2017

שלמה שפירא: הסרט השחור שניבט בחזה לאות אבל / שיר

שלמה שפירא

הסרט השחור שניבט בחזה לאות אבל

מאיפה הסרט השחור ששודך כאות אבל לחזה-הבגד בצד שמאל אצל הבנים הרכים הצעירים והמבוגרים.?
אבי עולה חדש מעיראק נפטר בפתע בשנת 1955 ואחַי המבוגרים ממני - אחד שירת בצבא ושני היה פקיד בבנק ואני ואחִי הצעיר ממני היינו תלמידי בית-ספר, אני בכיתה יוד ואחי בכיתה ד'.
אני ואחי הצעיר ממני התעוררנו בשנת האבל בשחרית כוחותינו כל בוקר שעתיים לפני לכתנו לבית-הספר, בהליכה בת שני קילומטרים לבית-הכנסת האשכנזי שהיה בו מניין לאמירת קדיש. גם בבית-הכנסת הסרט השחור היה על חזה בגדינו בכדי לשדר לכולם שאנחנו אבלים.
מאות תלמידים בבתי ספרנו ראו את הסרט ולא הבינו מהו קשור ללימודים.
אך אנחנו הבנים בשלנו והסרט המשיך להתחזות על בגדינו במשך שנת-האבל, כי-כך היה מנהג האבלים.
(אומרים שבאירופה כמו בבבל היה גם מנהג כזה!)
וכאבי מן החזה היה גדול מנשׂוא, שהרי הייתי משׂחק עם חברים ומבקר במוצאי השבת בסרטים עם חברים ואני לא ידעתי את נפשי, הרי הצער הוא בנפש ובלב ולא בסרט שהוא לוח חלק שחור שאין לו חלק באבל הכבד בבן אָבֵל.

יבינו הורים שלא להכביד עוד צער בלב ילדים!

25.01.2017

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!