יום שני, 9 בינואר 2017

שלמה שפירא (המשורר): היהודים הם השעיר לעזאזל של סדאם חוסיין והבעת' העיראקי / ציונות וחומיניזם גורמים חורבן לעיראק / כתבה שלי בעיתון "הצופה" מיום 5.06.2002

שלמה שפירא


היהודים השעיר לעזאזל של סדאם חוסיין והבעת' העיראקי
ציונות וחומיניזם גורמים חורבן לעיראק
כתבה שלי בעיתון "הצופה" מיום 5.06.2002
    
בשנת 1980 יצא לאור ספר בברכתו של סדאם חוסיין, שעיקרו מחקר השוואתי בין בתי הספר היהודיים והאיראניים בעיראק. בשנה זו פרצה מלחמת איראן-עיראק על רקע המאבק העיקש ביניהן על המפרץ הפרסי ושאט-אל-ערב. וכרגיל, היו היהודים והישראלים מוקד הסתה ושעיר לעזאזל, כדי לחזק את השורות בתוך עיראק. באותה נשימה מוזכרים בספר מטרות התנועה הדתית ואיראן הכובשת, תפקיד היהודים והאיראנים בחורבן עיראק, הציונות והחומניזם כתופעות מתפרצות שעלולות להביא להרס החברה, הפוליטיקה, והדת בעיראק.
בתי הספר היהודים שפעלו בעיראק עד שנות ה 50 מושווים לבתי הספר האיראנים הפועלים בעיראק משנות ה 40-50. כך נבנתה תיאוריה שלמה ומקיפה על התפקיד המסוכן ששיחקו בתי הספר היהודיים והאיראניים להרס התשתית של העם העיראקי, על כל מרכיביו, לאומיותו, דתו ומורשתו.
מלחמת איראן-עיראק נסתיימה וכמעט שאין התייחסות למלחמה ההיא מצד שני הצדדים, אבל היהודים ימשיכו להיות השעיר לעזאזל של עיראק. הבעת' העיראקי ממשיך ומטפח את הדימוי המפלצתי של ישראל, ואף קורא למאבק אידיאולוגי קיומי, פוליטי, כלכלי, חברתי ותרבותי כדי לחסל את ישראל.
5.06.2002

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!