יום חמישי, 19 במרץ 2015

שלמה שפירא: נמצא "מזרחי אליטי תורן" / לפשפש במקורות

שלמה שפירא

נמצא "מזרחי אליטי תורן"

כל זמן שיש אליטות יש מקום לאופטימיות
יעל פז-מלמד - מעריב נשים 21.8.2000

זה לא עובר בירושה
אבנר גאה בהיותו אליטה , יותר מכך , הוא מתעקש שיראו בו אליטה .
קל לו יותר כי הוא בן עדות במזרח , ולכן איש אינו יכול להטיח בפניו
את אשכנזיותו , שהיא היום מעין חטוטרת היושבת על גבם של אשכנזים רבים ,
שאינם יכולים לומר את אשר על ליבם פן ייחשדו בהתנשׂאות.
את הכלל הזה אני אני מבקשת היום לשבור , למרות שאני אשכנזיה גאה , כמו
שהייתי גאה אילו הייתי בת עדות המזרח , שהרי גאוותו של אדם היא לא פונקציה
של מוצאו , אלא של חייו ודרכו וערכיו והישׂגיו ואני מבקשת לעצמי את הזכות
לומר כמה מלים על האליטות ...
... הזכות להיכנס לאליטה שמורה לכל אחד .
נכון שישנן קבוצות שקשה להן יותר , כמו נשים למשל , אבל תקרת הזכוכית
בכל זאת שבירה . אפשר לעבור דרכה .
התקרה בזו בוודאי שאיננה מבחינה בין אשכנזי ליוצא עדות המזרח .
הפער הזה הוא היום ענין לפוליטקאים ציניים , ואין לו קשר עם המציאות ...
... ויתנו לאליטות להמשיך ולהצעיד את החברה הישראלית קדימה .
נכון לעכשיו , עדיין יש מקום לאופטימיות .
מעגל האליטות רק מתרחב .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!