יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

שלמה שפירא: "אררט"...במקום שלי ידעו לאכול מזמן את המבול...מאין אמצא החמצן האבוד ענני התקווה וקול הזית שיתנו ירוק-עד בנשמתי / שיר

שלמה שפירא

"אררט" - ...במקום שלי ידעו לאכול מזמן את המבול...מאין אמצא החמצן האבוד ענני התקווה וקול הזית שיתנו ירוק-עד בנשמתי

שקט גס
יובש כבד שמיעה
קולי נבלע כהרי אֲרָרָט
במקום שלי ידעו לאכול מזמן את המבול
אנשים טובים שתלו אֶקָלִיפְּטוּסִים בספיחי בוץ
באו אחרים והצטערו
שתלו אורנים במקומם
באו אחרים והצטערו
...
לאחר מכן סקילה אחרונה.
על צעקות הצילו שלי בנו בֶּטוֹנָדוֹת יפות צוחקות
תשע קומות, שמונה עשרה קומות

כל אחד מנסה לתפוס חזק יותר גבוה יותר מצלצל יותר 
במרמת כספו בערמת לשונו.
מאין אמצא החמצן האבוד ענני התקווה וקול הזית
שיתנו ירוק-עד בנשמתי?

3 תגובות:

  1. השיר הזה מופיע בספרי "אררט", בהוצאת "עקד", תשמ"ח 1988, בעמוד 26.
    השיר מופיע בעיתון "מעריב" במדור הספרות, עמוד ה/2, א' בסיון תשמ"ז, 29.05.1987

    השבמחק
  2. שלמה שפירא:
    לשיר זה הייתה תגובה,
    נאוה , 09:31 10/11/2008:
    שיר קשה בתוכנו ויפה בשירתו .

    השבמחק
  3. שלמה שפירא
    אררט

    שקט גס
    יובש כבד שמיעה
    קולי נבלע כהרי אררט
    במקום שלי ידעו לאכול מזמן את המבול
    אנשים טובים שתלו אקלפטוסים בספיחי בוץ
    באו אחרים והצטערו
    שתלו ארנים במקומם
    באו אחרים והצטערו
    ...

    לאחר מכן סקילה אחרונה .
    על צעקות הצילו שלי
    בנו בטונדות יפות צוחקות
    תשע קומות
    שמונה עשרה קומות
    כל אחד מנסה לתפוס חזק יותר גבוה יותר
    מצלצל יותר במרמת כספו בערמת לשונו
    מאין אמצא את החמצן האבוד
    את ענני התקוה
    ואת קול הזית
    שיתנו ירוק-עד בנשמתי ?

    - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר
    10 נובמבר 2008 ... שלמה שפירא. אררט. שקט גס. יובש כבד שמיעה. קולי נבלע כהרי אררט. במקום שלי ידעו לאכול מזמן את המבול. אנשים טובים שתלו אקלפטוסים בספיחי בוץ ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10153793 - לפני 5 שעות - דפים דומים
    הבלוג: שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר - Shlomo Shapira הקטע: 10/11/2008: ...שלמה שפירא אררט שקט גס יובש כבד שמיעה קולי נבלע כהרי אררט...
    נכתב על ידי Shlomo Shapira , 10/11/2008 04:33

    השבמחק

תודה רבה!