יום חמישי, 25 בנובמבר 2021

שלמה שפירא: למה צחקה אילנה לשלמה

שלמה שפירא

למה צחקה אילנה לשלמה


למה צחקה אילנה לשלמה,

שרתנו שנינו בשרות סדיר

דרגתי הייתה מעט גבוהה מדרגתה

הסמיכו אותי לתת פקודות ועשיתי זאת בשיא העדינות

אוריד אותו - אני מתעלה יותר

למה צחקה אילנה - צחוק גששים על שלמה

הקוף שלה לעג לקוף שלי, השין שלה לעג לשין שלי

מה יכולתי לעשות - ככה זה היה בשנות המעברה 

לאחר שנות המעברה המשכתי לדבר איך שאני מדבר

עולה חדש מעיראק, היא ממשפחה וותיקה מגרמניה, להוריה בית קפה בקינג ג'ורג'

(אם היה עדיין קיים - היה מול דיזנגוף סנטר),

אז לא הבינו, לא רצו להבין - שיש מבטא שונה בין עיראקי-ישראלי ליקי-ישראלי, 

למשל - מבטא שונה לקוף ולשין,

הנלעגתי - מעליש הכול עובר חביבי, המשכתי לדבר איך שאני מדבר

מיקרופון הוא אוזנייה, אוזנייה היא מיקרופון, גם אצל יהודי שעלה מעיראק לישראל.


25.11.2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!