יום שני, 1 בנובמבר 2021

שלמה שפירא: יש רופא שהוא סנדלר ולא הולך יחף ויש לו חדר בקופת חולים

שלמה שפירא

יש רופא שהוא סנדלר ולא הולך יחף ויש לו חדר בקופת חולים


הרופאה שלי דניאלה כל כך יסודית שרוצה לבדוק מה קורה עם בריאותי.

בין שאר הבדיקות שלדעתה חשובות היא לשלוח אותי לבדיקה כירורגית לאחר נפילתי שגרם לכאב במפשעותיי שנגרם לבקעים מפשעתיים גולשים משמאל ומימין. היא שלחה אותי קודם לצילומים במתנים בהדגשה על בקעים ולאחר מכן עם הצילומים לגשת לכירורג עם ממצאי הצילומים וכל זה רשום במכתב ההפניה לכירורג.

הופניתי לרופא כירורג י. י. במתחם הרפואי בחולון בקומה ראשונה ברחוב נעמי שמר 15 בחולון ואני הגעתי  אליו עם מלווה, עם חגורה ומקל הליכה.

נכנסתי ושמתי את כרטיס קופת חולים שלי

הרופא אמר "אין צורך", והחזרתי את כרטיס קופת חולים שלי אלי. המשיך ושאל למספר תעודת הזהות שלי ושאל "למה באתי"

עניתי לו באתי אלייך בגלל כאבים במתנים ובמפשעות ועשיתי צילומים באזור הזה והם נמצאים בתיק הרפואי שלי שאתה יכול לבדוק.

אמר לי: "תן לי את כרטיס הרפואי שלך" ועיין ממש בשניות בודדות ואמר:

["הכאבים שלך" - "מהגב לאחר שנפלת"]

איך בכמה שניות בודדות הרופא כבר הבין למה באתי?

אמרתי לו: תקרא מה שהרופאה שלי כתבה. 

עיין אולי אם אני מגזים עשרים שניות ואמר תשכב "תנפח את הבטן ותשתעל" 

עשיתי זאת שלוש פעמים. מוסר לידי תשובה לרופאה שלי בשני דפים - העתקים שמה שכתבה ללא שום הערה ומילה.

וחשב שנגמר הסיפור.

ואני שואל אותו מה עם התשובה לרופאה שלי שאומרת לי שאולי צריך ניתוח.

"אה ניתוח - אם תרצה - אכתוב "ניתוח"

אני שואל: " אתה כרופא מומחה בעד ניתוח, שהרי אומרים שאחרי ניתוח בקע, הבקע חוזר לאחר כמה חודשים?"

עונה: "תשעים אחוז מן המקרים הבקע לא חוזר"

ושוב מעתיק את ההפניה מהרופאה שלי ומוסיף "הערכה לניתוח"

שתי תשובות של רופא במרחק זמן של דקה אחת או שתיים. 

הביקור ארך כעשר דקות, שלום שלום ושלום על ישראל.


לא הייתי צריך את הרופא, כל מה שאמר לי כבר ידעתי מן הויקיפדיה ומן הרופאה שלי!

5 תגובות:

  1. מציעה לך שתלך לרופא אחר ותקבל חוות דעת שנייה.
    לדעתי, אם הבקעים נסבלים ואתה מסתדר איתם, בגלל גילך, ניתוח והרדמה דבר לא רצוי.

    קטי סלומון,
    1.11.2021, 7:09

    השבמחק
  2. תתפלאו לדעת - כמה זמן השקעתי כדי לקבל רופא כירורג?! יותר משעה ועוד שעה!

    שלמה שפירא

    השבמחק
  3. סיפור ידוע ומוכר. הצעתי שתמצא רופא פרטי עם המלצות. תשמע דעה נוספת. אל תזלזל במצבך. תשמור על הבריאות. בידידות רבה
    רנה

    השבמחק
  4. כדאי לחזור לרופאת המשפחה, להתייעץ שוב. אם היא תחשוב שזה מקרה חרום לניתוח, אולי תפנה אותך למישהו שהיא מאמינה בו. ייתכן ש- "הזמן" יהיה הרופא הטוב ביותר.

    1.11.2021, 20:21

    השבמחק

תודה רבה!