יום שבת, 6 בנובמבר 2021

שלמה שפירא: פדם פדם פדם

שלמה שפירא

פדם פדם פדם


"פדם" - מה פירוש המלה אינני יודע

אני יודע שזה שיר מתוק, ולס נעים, מנגינה מעוררת זיכרונות

שרה אותו אדית פיאף

חיה בסך הכול ארבעים ושמונה שנים, השאירה שירים נודעים, קבלה פרס מהיכל התהילה של גראמי, יש היום מוזיאון על שמה.

זמרת ענקית, הימנונית לאהבה.

האם ידעה אהבה, האם אהבו אותה, היא אהבה אותנו - אינני יודע

מי ששר אהבה, זה בגלל שלא יודע מספיק על אהבה.


מעכשיו יערות הכרמל היער בבית שלי

פדם פדם פדם, החיים בוורוד תחת שמי חלומות

נאחז חזק בנשמה שלי

מי שלא אוחז בחלומות לא יבין מהי מציאות.


6.11.2021

6 תגובות:

  1. שבוע טוב

    שיר מקסים. תשמור על האופטימיות שבך בין החלומות והמציאות. עברת לגור בחיפה?
    בידידות רנה

    השבמחק
  2. יפה מאד, שלמה

    רחל הדר,
    6.11.2021, 21:12

    השבמחק
  3. שאלתי:
    אולי מישהו יודע מה פירוש המילה "פדם פאדאם" ?
    שלמה שפירא

    תשובות:
    1.
    אני חושבת כי זאת לא מילה עם משמעות אלא הדגשה של קצב השיר. אנסה לגלות יותר.
    אנה ב.
    2.
    אני לא חושבת שיש פירוש למילה הזאת. נראה לי כמו צליל כמו שאתה שר ללללל. זה אותו פירוש.
    יפה א.
    3.
    פדם פדם פדם, עד כמה שאני זוכרת, מילים של פזמון ללא פשר. כמו: "טירלי טירלי לה לה לה"...
    ענת ז.
    4.
    לא מצאתי פרוש למילה. אבל לאור תרגומים לעברית, לוולס הנפלא הזה, נשמע לי כשמו של אהובה, אליו יכלה רק לערוג (בשל הסוף הטרגי שלו) עד יום מותה.
    עדנה ש.
    5.
    אני לא יודעת. זה יכול להיות סוג של ג'בריש.
    רבקה פ.

    השבמחק
  4. כתבת מאוד יפה

    עדנה שפירא,
    6.11.2021, 20:32

    השבמחק
  5. פדם פדם פדם - באיזה שפה זה בכלל? ואיך כותבים בצורה המקורית? בהגהה עברית זה משהו משפה אחרת - איך אפשר להבין? בקיצור: לא יודעת.

    השבמחק
  6. פדם פדם אני לא חושבת שיש פירוש לזה. נראה לי כמו צליל כמו ששרים ללללל

    יפה אורטנוס ,
    6.11.2021, 19:54

    השבמחק

תודה רבה!