יום שישי, 30 באפריל 2021

שלמה שפירא: כמעט חוויתי את המוות - נדחסתי עד מוות בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון ב- ל"ג בעומר - השנה, תשע"ז, 2017

שלמה שפירא

כמעט חוויתי את המוות - נדחסתי עד מוות בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון ב- ל"ג בעומר - השנה, תשע"ז, 2017

הגעתי למירון.
פעם בחיים יהודי חייב לעלות לרגל למירון לקברו של רבי שמעון בר-יוחאי ב- ל"ג בעומר להבין מקרוב מה קורה שם.
אם תנסו להגיע לחלקת הקבר לא תוכלו להגיע בלי דחיפות "גבריות גבריות". מישהו הציע לי לוותר להתקדם לחלקת הקבר ואמר לי "זה לא בשבילך - התכוון לגילי המבוגר - ואני החלטתי להיכנס לרחבת הקבר ואמרתי לעצמי "יהי מה שיהיה".
לא הייתי צריך לדחוף כי נדחפתי עם הזרם. זה הזכיר בקטנה-קטנה את הדחיפות בכותל המערבי בברכת כוהנים בירושלים. לאחר דקה במבוא הרחבה - הייתי סגור ומסוגר בקהל דחוס מאד מאד ולא יכולתי לנשום. היו מסביבי חרדים צעירים גבוהים ממני בגובה ולא היה לי אוויר לנשימה. 
חרדי - יחסית מבוגר, שם לב אלי וצווה על שניים מבחוריו לעזור ולהוציאני מן הרחבה. אחד הבחורים פניו היו אלי וניסה ליצור איזשהו רווח ביני לבין ההמון כדי שאנשום, והבחור השני היה מאחוריי ליצור עוד מרווח נשימה וקדימה החוצה פילוס "דרך-יציאה" מן הרחבה. 
מזל היה שיצאתי משם חי!
איך אומרים: "ברוך מחייה המתים!" 
"לו נמעכתי היו דורכים עלי כמו על קרש (לא להצלה) ומי היה שם לב!.

הרגשתי בשנייה אחת מהי ארכיאולוגיה שכבתית של שמחה - שכבות שכבות נשכבות ונדחסות מדור לדור.

את קן הנמלה חקרתי פעם 
בקן הנמלה יש יותר הרבה הרבה סדר מאשר בהר מירון.
המקום מכוסה ודחוס נמלים נמלים צפופות דוחפות חוגגות רוקדות ומועכות ולא מרגישות
בנהירה שכאן ה-
חיוך כאן
צפיפות כאן
שתייה כאן
סעודה כאן
חאלאקה כאן
הצעות שידוכים כאן 
מוזיקה כליזמרית כאן
מוזיקה חזנית כאן
מוזיקה מזרחית כאן
דברי-רבנים ידועים נשמעים כאן
משפחתיות עגלת-תינוקית כאן
זורקי סטיקרים כאן
הרבה דוכני מכירות הקשורים לדת למזלות למכירת-זכות-בכתיבת-מלה-בספר-תורה כאן

אך גם כאן - אשכנז ומזרח בקושי מתערבבים כאן !

כשספרתי לסופר - אלי עמיר - שהייתי שם ומה הרגשתי, אמר לי:
"ואי ואי עליכ, מה את מחפש בימים אלה שם ?

30.04.2021

17 תגובות:

  1. איזו חוויה נוראה.

    ענת זגורסקי,
    30.04.2021, 9:11

    השבמחק
  2. באמת, שאני לא מבינה מה אנשים חושבים - מה עושים במקומות דוחק כאלה ומאשימים אחרים.

    ברכה ע.
    30.04.2021, 10:22

    השבמחק
  3. שאלה מ- אלעד ש.:
    אז למה לא התרעת ב- 2017 ?

    תשובה מ- שלמה שפירא :
    רציתי לכתוב על הנושא מחוויה אישית. החוויה הייתה קשה מאד.
    כתבתי משהו בבלוג שלי על החוויה שלי.
    גם כתבתי שני קטעים שנמצאים בבלוג על ל"ג בעומר.

    השבמחק
  4. מזל שיצאת אז בשלום. לא ידעתי שאתה כל כך מאמין.

    ביאנקה,
    30.04.2021, 9:17

    השבמחק
  5. המעשה הנכון ביותר הוא לבוא ביום רגיל, להתפלל בשקט ולהתייחד באמת עם זכר האיש הקבור שם. התפילה אמתית ושלווה,שבת שלום

    רחל הדר,
    30.04.2021, 10:40

    השבמחק
  6. תראה בהודו כמעט לא הייתה קורונה. בא חג שלהם שצריכים לטבול בנהר מקודש להם ומאז רואים מה קורה בהודו עכשיו.
    למירון נהרו המונים וקרה, בצער רב, אסון קשה.
    להתרחק מכל המנהגים הפגומים של החגים שהשרישו אותם אנשי דת על מנת לקבל הכנסות.

    ק. ס.,
    30.04.2021, 10:41

    השבמחק
  7. כתבה קשה שלך. כמו תיאור מהלילה האחרון. האסון גדול!

    עדנה שפירא,
    30.04.2021, 8:57

    השבמחק
  8. היית שם, שלמה, ב-2017?
    יואו, ממש חזית את זה.
    ממש לא נתפס. אתמול בצהרים אמרו שאישרו אירוע ל- 9000 איש אך מכרו 66000 כרטיסי אוטובוס למירון. הזוי! המשטרה וכיבוי האש אמורים לאשר אירוע כזה רק לאחר שמוודאים שלא תהיה דריסת המונים. ממש מדינה של מחדלים: אסון המכבייה, מה שקרה בצמח, טריבונות במגרש כדורגל בחיפה וכד'.
    אכן ניצלת דודי היקר.

    רוזית,
    30.04.2021, 8:58

    השבמחק
  9. יום שני, 15 במאי 2017
    שלמה שפירא: בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון ב- ל"ג בעומר השנה, תשע"ז, 2017
    שלמה שפירא

    בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון ב- ל"ג בעומר השנה, תשע"ז, 2017

    תגיעו למירון
    פעם בחיים חייבים לעלות לרגל למירון ב- ל"ג בעומר!
    לא פספסתי את ההילולה גם השנה:
    קברו של רבי שמעון בר-יוחאי כאן
    הקבר מכוסה ודחוס היום בקהל נמלים דוחף מועך ורוקד
    הנהירה כאן
    החיוך כאן
    הצפיפות כאן
    השתייה כאן
    הסעודה כאן
    החאלאקה כאן
    הצעות שידוכים כאן
    מוזיקה כליזמרית כאן
    מוזיקה חזנית כאן
    מוזיקה מזרחית כאן
    דברי-רבנים ידועים נשמעים כאן
    המשפחתיות העגלת-תינוקית כאן
    אשכנז ומזרח בקושי מתערבבים כאן
    דוכני מכירות הקשורים לדת למזלות למכירת זכות בכתיבת מלה או פסוק בספר תורה כאן

    זורקי הסטיקרים והמודעות בפיזורם כמו ממטוס מן השמיים כאן.
    (כששאלתי אברך-ישיבה למה הוא מפזר ערמות פתקי-הודעות בכמויות לאורך המסלול אל הקבר - הוא ענה לי "מה אכפת לך". בכל-זאת, הרמתי פתק הודעה לראות מה כתוב בו:
    "האם אתם יודעים? שההפרדה וההתרחקות בין אנשים לנשים הוא יסוד הצניעות כמבואר בשו"ע (אבה"ע כ"א א')
    ועל כן:
    * כשיש אנשים ברחוב יש לאשה ללכת בצד.
    * אין לאשה להרים קולה במקום שיש אנשים.
    * אין לנשים לטייל בחוץ בזמן שהרבה אנשים נמצאים בחוץ, (כגון בזמן מנחה ערב שבת והשבת וכד', (פוסקים)
    (הערה: לא מצוין "אבא" לפתק-הודעה זה!)

    שוטרים ואנשי מד"א כאן - "אל תשכחו לשתות מים". מים קרים היו בכל מקום. "אל תשכחו לבוא לחפ"ק ולהצמיד לכל ילד צמיד איתור לעת איבודו בקהל הרב".

    אם תנסו להגיע לחלקת הקבר לא תוכלו בלי דחיפות "גבריות גבריות". מישהו הציע לי לוותר להתקדם לחלקה ואמר לי "זה לא בשבילך - התכוון לגילי המבוגר - ואני החלטתי להיכנס לרחבת הקבר ואמרתי לעצמי "יהי מה שיהי".
    לא הייתי צריך לדחוף כי נדחפתי עם הזרם. זה הזכיר בקטנה את הדחיפות בכותל בברכת כוהנים. לאחר דקה ברחבה לא יכולתי לנשום. הרגשתי שהחרדים גבוהים ממני בגובה ואין לי אוויר לנשום. חרדי מבוגר שם לב אלי וצווה על שנים מבחוריו לעזור להוציאני מן הרחבה. אחד הבחורים פניו היו אלי וניסה ליצור איזשהו רווח ביני לבין ההמון והשני היה לפני הבחור המרווח שפניו קדימה ופילס לנו דרך החוצה מן הרחבה. איך אומרים: "יצאתי בשלום" "לא נמעכתי". כך הרגשתי ברגע אחד את הארכאולוגיה השכבתית השמחה לדור לדור.

    תזכרו - מצפה לכם אשפה רבה מפוזרת צפופה ומוערמת בכל מקום - שטיחים שטיחים של אשפה עם תבליטי בעיטה כמו בכדור-רגל.

    בסך הכל מעטה הייתה התפילה ומעטים המתפללים הגבריים והנשיים. רק פה ושם. אך ראו הרגישו בהילולת שמחה רבה. אשרי האישה והאיש השמחים בחלקם!

    הערה - מכל "הפטנטים לסגולה - מצאתי דוכן ל- כתיבת שם על אורז והמציעה אמרה שהסגולה בדוקה.

    14.05.2017

    השבמחק
  10. 15.05.2017
    הרבה קדושה לא הייתה שם.
    ארנה

    השבמחק
  11. וואי סיפור מטורף
    מפחיד מה שקרה שם אתמול

    נווה,
    30.04.2021, 11:01

    השבמחק
  12. אנה ב. :
    מה חיפשת שם? ירדת מהפסים? למה????? ללכת לאירוע כזה??

    שלמה שפירא :
    ניסיתי ואני מנסה להבין מקרוב, מחרדים בגוב האריות את החרדים ומשהו זעיר הבנתי:
    בחג הסוכות מבקשים שתיכנס לסוכה שלהם ואתה יכול לשאול ולדבר פנים אל פנים על מה שחשוב להם וכואב להם ומביע גם אתה את עמדתך בכנות.
    גם בל"ג בעומר במירון, אם אתה מעז להתקרב לראשי החוגגים, שואל שאלות ומשוחח הם עונים ושואלים גם הם בשאלות וזורמים אתך.
    חיים בתוכנו חרדים למכביר ואנחנו חייבים לשאוף להכיר אותם מקרוב, שנעכל אותם ויעכלו אותנו.
    אולי אולי אנחנו נהיה עם אחד...

    אנה ב.
    הדבר הכי אבסורד מה שאתה כותב, הם קיצוניים וינה ראה למה גרמו!
    אין להצדיק קיצוניות בשום כיוון שהוא. אם הגורמים לאסון כזה היו מהצד השני, האם גם אז היית מנסה "להבין"?? או רק היית צורח "טרור, מחבלים, אויבי ישראל, אויבי העם וכו'"
    הם אלה שגרמו לכאלה כמויות של מתים, ומה שבלתי נסלח: ילדים ביניהם,!!
    אני לא מכירה אויב יותר רשע ותפסיק לנסות להסביר שקיצוניות עוברת שאין לה לא קבלה ולא סליחה.
    אני לא יכולה רק לכעוס ללא גבול על האלה שחושבים את עצמם יודעי וקרובי אלוהים ועושים רצח בטענה שזה בעדו ובעד מה שהוא רוצה ומלמד אותם! שקרנים קיצוניים או עיוורים או חירשים ועוד...
    אני מקווה שסגרנו את הנושא, לא רוצה לדון בזה יותר - לא לקרוא, לא לשמוע וכואב הלב על הילדים וכעס אינסופי על המשוגעים שגרמו לכל זה. ואל תנסה להתחיל לחפש את האשמה במשטרה!!!
    אינני רוצה להיות עם אחד מהקיצוניים האלה.

    שלמה שפירא :
    אני מצטער ש- "הרחקנו לכת" לטונים כאלה. שושי ש. שאלה אותי הרגע ועניתי לה:
    "יש מציאות ואכן זאת המציאות. בשנת 2017 נכנסתי לגוב האריות וכמעט נחנקתי עד מוות ובכל זאת
    אני חושב בשיר ששואל: "מה יהיה מה יהיה"
    שושי ש. עונה לי:
    "זה נכון השיר - מה יהיה מה יהיה. חרדים אף פעם לא יוותרו על העלייה למירון. זאת אצלם מסורץ.

    רחל הדר משיבה לי:
    כדי שנהיה עם אחד באמת, כל אחד מאתנו נדרש לגלות סובלנות וכבוד כלפי הזולת וכלפי השונה. זה אינו קורה כרגע ולכן אני די סקפטית.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבינה אותך ולא מבינה את החרדים שמאמינים שבן אדם קדןש מת יכול לעזור להם. ובכל זאת, אפשר לחיות ביחד, אבל הם לא חושבים כמוך וחבל.

      ביאנקה,
      30.04.2021, 16:10

      מחק
    2. אני מבינה...ההתכתבות שלכם לא פשוטה. למרות זאת, זכותך לחשוב/לכתוב מה שנכון בעיניך.
      אתה גם סקרן וגם פעיל, לא רק כותב פסיבי. זה נהדר בעיני ולא חייב להתנצל על מה שאתה.
      זה גם בסדר שלא מסכימים אתך. זה עושה הכול יותר אמתי ומעניין.
      מקווה שאתה בטוב.

      ענת זגורסקי,
      30.04.2021, 19:17

      מחק
    3. פעם חלמנו שישראל תהיה מדינה כל אזרחיה, בשנה האחרונה הפכנו למדינת כל משוסעיה!
      זה בגלל מחלוקת ושנאת אחים וחרב בית המקדש ועם ישראל גלה מארצו.
      האם אנחנו לפני סיבוב נוסף??? ולפני חורבן בית שלישי???!!!
      הגיעה העת לאחות את הקרעים לפני בוא הפורענות ויהיה מאוחר מידי!! זה בידיים שלנו, וכל הפלגים מחוייבים לכך. לצערי, אינני רואה אפילו סימן קטן של היענות לכך.

      רחל הדר,
      30.04.2021, 17:20

      מחק
  13. ישמור אותך השם שלמה. מחכה לך עוד הרבה עשייה רוחנית. עד מאה ועשרים. שבוע טוב

    המשורר - עו"ד עוזיאל חזן,
    2.05.2021, 9:02

    השבמחק
  14. כבר שנים מתריעים על הטיוח - יהיה בסדר! - ולא בסדר. הטיוח תמיד בעוכרנו. מי שעיניים בראשו יכול לצפות לאסון עוד לפני התרחשותו. בערב החגיגות אמרתי לאשתי כשצפינו בהדלקה זה נראה לא טוב. אתה הלא הרגשת זאת ב- 2017.

    יוסי שפירא,
    2.05.2021, 12:33













    1

    השבמחק

תודה רבה!