יום רביעי, 6 במאי 2020

שלמה שפירא: מתבדחי הקשקושים

שלמה שפירא

מתבדחי הקשקושים

אביא דוגמה מני רבים:
קשה לי לעכל את "לוסי את גורי" כאשר לוסי כמעט שותקת והדר לבושה מוצג מתכנית לתכנית וגם עוד מיזמי שידור בערוצים השונים.
הבעיה היא שצצו כל-כך פטריות בידור אחרי הגשם בלי טעם ובלי ריח ומרדימים אותנו בקש ובקשקושים באדמה בוצית.
אפילו בקן השומר הצעיר המתבדח סביב המדורה הרמה של הבידור היה יותר נחמד ואיכותי.
אפשר עדיין לספר סיפורים ברצינות כמו שיש כאלה שלוקחים את הסיפור עם הבידור בצורה אמתית ושובבה.
העצמאות הבידורית מתחילה לעלות בהרבה מאד מן העצמאות הקיומית הרצינית.
מאתמול אני מחכה לתחילת תכנית בערוץ אחד בטלוויזיה ומבקש לראות מה לובשת המגישה בתצוגתה היום וזה מספיק לי, עובר לערוץ אחר וגם שם מספיק לי ומכבה את הטלוויזיה והולך לשמוע את צרצרי הלילה המרגיעים.
מתי נלמד את הציבור את הדרת הדיבור, את התכני ולא הראוותני, את הממשי ולא ה-סלבי Seleb ולא את ישיבת הפרקדנס על רגל אחת על הספה ולא להתחבק בתכנית טלוויזיה בזמן הקורונה?
יש יחידים וזוגות שרוצים לבלות עם חברים, שיבלו להם וכיף להם ושום עין לא תהיה צרה בהם.
למה אזרחים צריכים לשלם בשביל הסלבים העשירים המנופחים והמפונקים? 
שיגוללו ויתגוללו בערוץ משלהם ובכספיהם.

6.05.2020

7 תגובות:

  1. כל כך אני מסכימה אתך
    אני כבר לא צורכת טלוויזיה בתכניות שכאלה.
    ממש סולדת מהמגישים/ות למיניהם והשדרים,
    המנחים התרבותיים זנחו אותנו, כשנכנסו הערוצים המסחריים.
    אני מחוברת ליוטיוב, לספריה הלאומית, לאוניברסיטאות, לבית אבי חי (ירושלים)
    ונהנית מזמן מעניין תרבותי ומגוון.
    יש גם בערוץ 11 פינות טובות, למשל, תכניות מלל שאני מתחברת אליהן בערב שבת.
    עדנה ש.

    השבמחק
  2. אני לא עומדת בקצב שלך. אני קוראת את כל הדברים המעניינים שלך בלילה. תודה.
    לימור ש. ק.

    השבמחק
  3. שלמה, נראה לי שנמאס לך מהלבד
    יוסי

    השבמחק
    תשובות
    1. לבד השיר
      לבדה האמת
      לבדו כל אדם
      אבל אני לבד ואינני לבד
      אף פעם לא הייתי לבד
      אין לי עין אטומה שסוגרת פרצות בבריחי אשליה.
      שלמה שפירא

      מחק
  4. התייחסות מעניינת, ידיד יקר.
    אדית סי

    השבמחק
  5. שלמה, נגעת ב"צפור הנפש" של ה"טראש" והקיטש, מהם מתפרנסים נפשית ויום –יומית המוני בית ישראל, אם כבריחה, אם כרכילות, אם כהבלים מתהבלים של חוסר תרבות לכל הרוחב והאורך... אבדו שיקולים רציניים רלוונטים, "תן להמון את אשר להמון ותצלח דרכך..." קשה בהקשר הפוליטי החברתי הקיים לחשוב ברצינות על שידוד מערכות לתפארת מה שהייתה ולא תהייה ישראל...
    יונתן, מוקירך

    (ייונתן ג.)

    השבמחק

תודה רבה!