יום שלישי, 22 בספטמבר 2015

שלמה שפירא: לשמוע קול שופר בספטמבר ב-תש"ע, 2009 / הכנות

שלמה שפירא

לשמוע קול שופר בספטמבר ב-תש"ע, 2009 / הכָנות


ואני בביתי וגן ילדים עירוני נושק לביתי ובבוקרו של יום השלישי בשבוע שעבר, נשמעו תקיעות שופר מתוך הגן.

וביום לאחר מכן, ביום הרביעי, אני חוזר בשעות אחרי הצהרים ברכבת המהירה לתל אביב מחיפה,
והנה חסיד מלובביץ ניגש אלי ומבלי לשאול אותי, שׂם כיפה על ראשי ותוקע ארוכות בשופר וממשיך לקרון הבא - מעניין מדוע בחר בי האיש מכל יושבי הקרון?! 

יומיים לאחר מכן , ביום השישי - אני ניגש לחנות לצורכי-דת ברחוב אלנבי בתל אביב לקנות מזוזה.
החנות הזאת שׂרדה למרות שרוב החנויות בסביבתה שינו צורה למכירת 'הזדמנויות', 
 שם החנות הוותיקה - "מינצר".
ואני מבקש מהמוכר מזוזה, מעיין בה ובודק אותה, את אותיותיה, עד-כמה שאני יכול ומבין. 
ולפתע, קול שופר מהדהד בחנות - הגיע איש שרצה לקנות שופר ובחן את צלילו.

וביום הכיפורים, באותו חודש תשרי, בסוף תפילת הנעילה, קול שופר נשמע בבית-הכנסת 
בגמר חתימה טובה "אלוהים זוכרנו וחותמנו" לטובה ולברכה, אמן!

ספטמבר 2009


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!