יום רביעי, 27 במאי 2015

שלמה שפירא: "מסדה" - חנות הספרים המיתולוגית בהרצליה, חסרה לי ב"שבוע הספר" 2010 / הנחלת הספר

שלמה שפירא

"מסדה" - חנות הספרים המיתולוגית בהרצליה, חסרה לי ב"שבוע הספר" 2010
על חנות הספרים המיתולוגית "מסדה" בהרצליה שנסגרה השנה
על אשר קוצנוק ז"ל ועל בתו תמר תבדל"א שהיו מעורבים מאד בהנחלת ספר

פגשתי אתמול ביריד "שבוע הספר" את תמר ובעלה שמשון בכור מסתובבים בין דוכני הספרים בככר רבין בתל אביב. תמר ניסתה בכל כוחה,עד לאחרונה, להמשיך ולהחזיק את "מסדה", חנות הספרים המיתולוגית שהייתה ממוקמת בטבורה של הרצליה, במרכזו של הרחוב הראשי בעיר, רחוב סוקולוב. שנים רבות "מסדה" ובעליה היו מעורבים בהנחלת הספר בהרצליה, משנת 1952-2010 (נסגרה השנה ב-12/2/2010), שנוהלה על ידי אשר קוצנוק ז"ל ואשתו אידה ז"ל , ולאחר מכן על ידי בתם תמי-תמר תבדל"א. ראוי לציין שאת ספרי הטובים רכשתי במשך שנים רבות ב"מסדה". אני קניתי ספרים גם בגלל המלצתם של המוכרים שסמכתי עליהם, כי הם לא רק מכרו, אלא קודם כל עיינו בספר והרגשתי שהמלצתם האישית טובה ונכונה מאד. הם גם ניסו לתת לקונה את ההנחה המקסימלית בקניית ספר וזאת מבלי שבקשת. אני,למעשה, קניתי ספר לא רק ממוכר אלא גם מידיד ומידיד-ספר.
לשאלתי "האם את כמוכרת ספר ותיקה שנים רבות, מרגישה שהספר הכתוב על הנייר הולך ומאבד את מקומו בחיינו? היא עונה שהיא לא חושבת, הספר לא מאבד את מקומו ויש כותבים טובים וסיפורת טובה מאד ותימשך הקריאה מן הספר. אני חיכיתי עד לשבוע הספר וכל מה שראיתי במדור הספרים ב"הארץ" ועניין אותי קניתי בשבוע הספר. כ- עשׂרים ספרים קניתי הפעם. בעלה שמשון שהיה לידה הוסיף שאשתו תמיד הייתה אשת ספר ועכשיו עוד יותר, "היא קוראת המון".
יוני 2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!