יום רביעי, 7 באוגוסט 2024

שלמה שפירא: "גילה ידידה-לי כותבת: "ה' גדול , הוא מחליט לא אני.אני כלום ושום דבר. אני יכולה לעשות השתדלות ולבקש שיעזור לי .השאר אצלו

שלמה שפירא

"גילה ידידה-לי כותבת לי:"ה' גדול , הוא מחליט לא אני. אני כלום ושום דבר. אני יכולה לעשות השתדלות ולבקש שיעזור  לי .השאר אצלו -- אני למדתי  לא לתכנן. יש בורא לעולם שמזמן את כל מי שזקוק לעזרה. ואני רק משתדלת לעשות את הטוב ביותר. אני מאמינה בו. הא תמיד מסדר את היוצרות,...למדתי שאסור לתכנן כלום. שאני מתכננת וקובעת. תמיד יש משהוא שמשנה  לי את התוכניות...".


יש כאן כמה דרישות מעצמה:
א. אני כלום ואני מאמינה בו - בבורא עולם
ב. השתדלות
ג. אסור לי לתכנן
ד. איני מסדרת את היוצרות

א. אני כלום ואני מאמינה בו - בבורא עולם
"יאיר אליצור" בשירו: "ריבונו של עולם, אני כלום בלעדייך - אבא תילחם בשבילי..."
"אברהם פריד בשירו: " בורא עולם הקניין, השלם זה הבניין".

ב. השתדלות
דליה רביקוביץ'
השתדלות
תזכור שהבטחת לבוא אלי בחג
שעה אחרי שיחשיך.
הנחתי חובות במקומות אחדים
ואולי תרצה לסלקם?
כיון שתבוא לאחר חשיכה
לא ישגיחו בך.
כיון שתבוא לאחר חשיכה
אני אשגיח בך.
קשה להבין מדוע הבית
מוסק ואיננו חם.
נדמה לי כאילו קירות הבית
מתפתלים מכאב בתוך הסיד,
ואנחנו עצמנו דוחים הכול
מיום ליום ועד קץ הימים,
הרי זו תרמית שננהג כאילו
היינו בני אלים.
תזכור שהבטחת לבוא אלי בחגשעה אחרי שיחשיך,
אני מצדי לא אקפיד על עוולות
או רוגזות עד שתבוא.
אל תאמין אף לדברי
כשהם נלוזים או מופלאים,
אני ישנה ככל האדם
ואינני עוסקת בכישוף.
אני מוותרת מראש על כיבודים
ואינני דומה לבנות האלים.
תזכור מתי והיכן.
הרבי מליובאוויש בספרו: "ספר השליחות" כותב: זה המשתדל רק בטובת עצמו, ואינו רוצה לדעת אשר על כל אחד ואחד החובה והמצוה לעשות טובה אמיתית בתורה ועבודה בדרכי החסידות לזולתו, אין לו מושג כלל בטוב האמיתי אשר אליו זוכים על ידי ירידת הנשמה בגוף בחיים בשרים. אנא, יקיריי! התייחסו בשימת לב הראוי' לתכלית ירידת נשמתכם, חוסו על עצמכם, ורחמו על אחיכם ואחיותיכם, אשר נפשם זקוקה לעזרתכם הרוחנית, והזדרזו במילוי תפקידיכם זה..." ...ולהפיץ שם בהשתדלות יתירה ספרי קריאה ולימוד שנערכו על טהרת הקודש...
ציפי קולטניווק :נכון שהשם מנהל את העולם וקובע עם מה נתמודד אבל צריך השתדלות להיות כמה שיותר מדויקת לשליחות שלי.
שלמה שפירא: "הוא מחליט לא אני" מעורר בי קצת חשש - על בן אדם לסלק מעליו כל מציאות או מחשבה לדון במציאות עצמו כי הוא
בובת-המציאות.

ג. אסור לי לתכנן
"על "אסור לתכנן" - מדובר ב- "אסור לתכנן בשבת". וזה כמו לתקן לב שבוכה - שאסור לתכנן. וזה כמו "אסור לתלות לחם"...

ד. איני מסדרת את היוצרות
ביטוי יהודי שמקורו חזן שהפך את סדר פיוטי היוצרות, (מכונים על שם תפילת "יוצר אור"). בשימוש גם הִתְהַפְּכוּ הַיוֹצְרוֹת. לעיתים נשמע הָפַךְ אֶת כָּל הַיוֹצְרוֹת.
בספרה של "שירה גפן" : "הופכות את היוצרות" - סיפוריהן של נשים שורדות זנות, ויצירות שנעשו בהשראתן מביא את סיפוריהן של עשרים נשים שיצאו מרצף הזנות והחשפנות בישראל. כל אישה חברה אל אמנית ישראלית אשר מספרת את סיפורה דרך היצירה, הכלולה אף היא בספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה!