שלמה שפירא
מה בין "יעה" ל- "יאה
ביקשתי אתמול מידיד שלי "אלי ב.ע." שיקנה לי "יעה" עם מקל שצמוד לו מטאטא, כדי שלא אתכופף עם הגב השבור שלי בזמן טיטוי דחוף.
זה "מג'רוד" / (מכאן בא המונח "מאנטאקה מוג'ארדה - אזור מופרז), ופחות מדוייק - מאג'ראפה (מגרפה) - רבים- מאג'אריף ואצל השיעים "כריכ -krik". - "יעה" נמצא במסגרת מטאטים מגרפות מלקטות (ליקאטה). ערביי ישראל אומרים גם "ועאא"(כלי לגריפת אשפה)
"יעה" קונים אצל "יעיש מטאטים" - למשל.
אמרתי - "בוא נבהיר לעצמנו מה בין "יעה" ל- "יאה":
ההבדל כמו בין סימני מחזור באישה לבין סימני הריון באישה.
(אפשר גם לשוב ולקרוא "דירה להשכיר" של "לאה גולדברג)
"בין לבין" הוא נמצא בלשונו של רש"י ובלשון חכמים.
במילה "מורג'יאה" - סופה "----יאה" היא אסכולה אסלאמית מוקדמת המתעמתת בשאלות הנוגעות למחלוקת לגבי החטא
ודנה בשאלה מיהו מוסלמי אמיתי - רק אלוהים יכול לדשפוט מיהו מוסלמי אמיתי. לפיכך אין כופרים וכל המוסלמים אנשים מאמינים,
ו- "אללה ישפוט את כולם בבוא העת".שרים אותו
בהגדה של פסח-בסופה- נמצא פיוט לפי א'-ב'. "יהורם גאון" שר אותו ו- "עוזי חיטמן" עם "אביהו מדינה" -
"אדיר במלוכה, בחור כהלכה, גדודיו יאמרו לו,...לך ה' המלוכה, כי לו נאה, כי לו יאה: דגול במלוכה, הדור כהלכה...
בספר "ירמיהו" הפסוק: " מי לא יראך מלך הגויים כי לך יאתה , כי בכל חכמי הגויים ובכל מלכותם מאין כמוך."
ויש עוד!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה רבה!